بنیامین نتانیاهو، نخست‌ وزیر رژیم‌ اشغالگر قدس در یک‌قدمی حذف کامل از معادلات سیاسی تل‌آویو قرار دارد.
کد خبر: ۱۳۱۴۴۲۵

 ناتوانی نتانیاهو در ائتلاف با افرادی مانند بنی گانتز و یائیرلاپید سبب شد در نهایت، مهلت وی برای تشکیل کابینه به پایان برسد و یائیر لاپید رهبر حزب «یش عاتید» مسؤولیت تشکیل کابینه را بر عهده بگیرد.

اگرچه رسانه‌های غربی طی روزهای اخیر روی بودن یا نبودن نتانیاهو در تل‌ آویو تمرکز زیادی کرده و سعی دارند میان جریان‌های محافظه‌کار، چپگرا و لیبرال در سرزمین‌های اشغالی تفکیک و تمایزی هدفمند قائل شوند اما واقعیت امر این است که بودن یا نبودن نتانیاهو برای ملت‌های مسلمان و کسانی که خواستار آزادی قدس‌ شریف از چنگال اشغالگران هستند، حکم یک دغدغه را ندارد.

آنچه برای مخاطبان آگاه در منطقه و جهان اسلام اصالت و موضوعیت دارد، بازگشت فلسطینیان به سرزمین مادری خود و آزادی قبله‌ گاه‌ اول مسلمانان است.

در منظومه‌گفتمانی و حتی رویکرد عملیاتی جبهه‌ مقاومت، این افراد نیستند که به سرزمین‌های اشغالی اصالت می‌دهند، بلکه هر فردی که به عنوان نخست‌وزیر در تل‌آویو ایفای نقش کند، به دلیل حضور در یک سرزمین غصب‌شده، کمترین مشروعیتی نداشته و نخواهدداشت.

بهتر است یائیر لاپید، نفتالی بنت، آویگدور لیبرمن، بنی گانتز و همه کسانی که نام خود را سیاستمدار گذاشته‌اند این حقیقت محض را درک کنند که با گذشت نزدیک به هفت قرن از اشغال فلسطین، نگاه ارزش‌مدارانه و آرمانی به موضوع مقاومت درنسل اول مبارزان فلسطینی،به‌گونه‌ای کامل وخدشه‌ناپذیر به نسل‌های بعدی انتقال یافته‌است.

اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین میراث شهیدحاج قاسم سلیمانی، تبدیل محور مقاومت به شبکه‌مقاومت بود. این اقدام، در دو جنبه گفتمانی و عملیاتی صورت گرفت.

بدون شک شبکه‌ مقاومت در طراحی و پیشبرد اهداف خود، روی تحولات داخلی در تل‌آویو حساب نکرده و نخواهدکرد.

فارغ از آنچه مورد اشاره قرار گرفت، شک و شبهه‌ای وجود ندارد که کابینه ائتلافی جدید رژیم‌ صهیونیستی (با فرض تشکیل کابینه توسط یائیرلاپید) به سبب اضطراری بودن ماهوی این کابینه بسیار شکننده خواهدبود.

بدون‌شک بحران‌های مزمن و موازی ایجاد شده در سرزمین‌ های‌ اشغالی در هر سه بعد داخلی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به اندازه‌ای عمیق هستند که صهیونیست‌ها نه تنها قدرت مواجهه با آنها، بلکه قدرت تجزیه و تحلیل این بحران‌ها را نیز ندارند.

بدیهی است در چنین شرایطی شبکه‌ مقاومت فارغ از این‌که چه کسی در مسند نخست‌ وزیری صهیونیست‌ ها می‌نشیند، به حرکت رو به جلوی خود در دفاع از آرمان فلسطین و مواجهه با دشمن اشغالگر ادامه خواهدداد.

حنیف غفاری - دبیر بین‌ الملل / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها