شبکه کان نیوز رژیم صهیونیستی گزارش کرد

مذاکرات «وین» درباره برجام فردا ازسرگرفته می‌شود

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی:

مسئله زندانیان ایرانی یا آمریکایی بخشی از گفتگوهای وین نیست

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در واکنش به برخی اظهارنظرها، عنوان کرد مسئله زندانیان آمریکایی یا ایرانی بخشی از گفتگوهای برجامی وین نیست.
کد خبر: ۱۳۱۴۰۵۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در واکنش به توییتی درباره اظهارنظری از «ریچارد گلدبرگ» مقام سابق شورای امنیت ملی آمریکا و از اعضای اندیشکده ضد ایرانی موسوم به «دفاع از دموکراسی‌ها» که برجام را با مسئله آزادی زندانیان آمریکایی از ایران مرتبط کرده بود، این موضوع را رد کرد.
وی در این توییت نوشت: (مسئله) زندانیان آمریکایی یا ایرانی بخشی از گفت‌وگوهای وین نیست.

پیشتر «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید هم در نشست خبری شامگاه سه‌شنبه گفت مذاکرات برای آزادی زندانیان از ایران از گفت‌وگوهای هسته‌ای جداست.

ساکی در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره این موضوع گفت: «رایزنی‌ها برای بازگرداندن آمریکایی‌های بازداشت‌شده در ایران به وطن مسئله‌ای است که در بالاترین سطوح مطرح می‌شوند. این گفت‌و‌گوها، اغلب غیرمستقیم هستند و ما کانال‌های ارتباطی خودمان را داریم.»

جنیفر ساکی در ادامه گزارش‌های منتشرشده در رسانه‌ها مبنی بر حصول توافقاتی در خصوص تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا را رد کرد و آنها را نادرست توصیف کرد.

او گفت: «گزارش‌های منتشرشده در آخر هفته مبنی بر حصول توافقاتی جهت مبادله زندانیان درست نیست. من گفتم که ما همیشه این مسئله را مطرح می‌کنیم اما هنوز توافقی برای آزادسازی این شهروندان آمریکایی حاصل نشده است.»

تهران هم این ادعا را رد کرده و در همین خصوص «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سؤالی درباره خبر منتشر شده مبنی بر تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا گفت: «موضوع زندانیان یک موضوع انسانی بوده و هست و همواره در دستورکار جمهوری اسلامی ایران بوده و جدا از تمامی گفت‌وگوها و مسیرهای دیگری که در حوزه برجام و یا موضوعات مرتبط بوده این موضوع پیگیری شده است».

وی گفت: «همیشه طرح‌ها و ایده‌هایی مطرح بوده و همچنان در دست پیگیری است. این گزارش ها از منابع آگاه تأیید نمی‌شود، همانطوری که قبلا هم گفته شد.»
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها