سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: اگر آمریکا اصراری بر حفظ تحریم های فلج کننده علیه ایران داشت، قطعا تا کنون گفتگوها متوقف شده بود.
کد خبر: ۱۳۱۳۹۶۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، سعید خطیب زاده در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد  انتشار برخی از اخبار در یکی از رسانه ها به نقل از منابع مطلع مبنی بر این که آمریکا بر حفظ تحریم های فلج کننده علیه ایران اصرار دارد، گفت: نکات اختلافی میان ایران و آمریکا در وین کم نیستند و برخی مواضع آمریکا در وین قابل قبول نبوده و از این روست که هیات ایرانی گفتگو های وین را با دقت و نکته سنجی به پیش میبرد
وی ادامه داد: اما در این‌مورد خاص که سوال می پرسید -- که بازهم‌ یک رسانه از قول منابع آگاه ناشناس خود ادعا کرده-- نه‌ تنها این‌مورد و موارد ادعایی شبیه این غلط است بلکه همه یقین بدانند اگر آمریکا اصراری بر این گونه امور داشت قطعا تا کنون گفتگوها متوقف شده بود.

براساس این گزارش به تازگی شبکه خبری انگلیسی زبان «پرس‌تی‌وی»  به نقل از منبع مطلع در تهران مدعی شده است که آمریکا تاکنون نه تنها انجام اصلاحاتی را که باعث کاهش ریسک همکاری اقتصادی و بانکی با ایران می‌شود، نپذیرفته است، بلکه عملا ریسک همکاری با ایران را بالاتر برده است.

به گفته این منبع مطلع، آمریکا بر حفظ ساختار تحریم‌های فلج کننده و به ویژه عدم لغو قانون کاتسا اصرار دارد. همچنین آمریکا رفع تحریم‌ از نهادها و افراد باقی مانده در لیست تحریم SDN را به میزان زمان اجرای برجام رد کرده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها