بررسی‌های اولیه، احتمال خودکشی دبیر اول سفارت سوئیس را قوت بخشید

بعد از مرگ مرا بسوزانید!

یک ماه بعد از مرگ آزاده نامداری ، مجری صدا و سیما ، حال کشف جسد دبیر اول سفارت سوئیس در برجی در شمال تهران خبرساز شد. جسد این زن 51 ساله در باغچه مقابل برج محل زندگی‌اش پیدا شد و شواهد کشف شده در خانه‌اش‌، احتمال خودکشی او را پر رنگ کرده است.
کد خبر: ۱۳۱۳۹۷۱

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام‌جم‌، ساعت ‌9 ‌صبح سه‌شنبه چهاردهم اردیبهشت امسال، دختر جوانی مثل روزهای قبل برای نظافت و رسیدگی به کارهای خانه زن 51 ‌ساله تبعه سوئیس ساکن طبقه هفدهم برج آبشار در کامرانیه شمالی وارد آپارتمان شد . از «سیلوی» خبری نبود و او مشغول کارهایش شد تا این‌که ساعتی بعد یکی از نیروهای خدماتی برج، جسد زن 51‌ساله را در باغچه‌ای که زیر پنجره آپارتمان سیلوی قرار داشت‌، مشاهده کرد.

او با پلیس و اورژانس تماس گرفت که با حضور ماموران و تیم امدادی در محل مشخص شد، چند ساعتی از مرگ این زن گذشته است. این زن لباس خانگی به تن داشت که احتمال سقوط او از بالکن خانه‌اش را قوت بخشید. زن میانسال، دبیر اول سفارت سوئیس در ایران بود که بررسی‌های دوربین مداربسته نشان داد‌، رفت و آمد مشکوکی به خانه‌اش صورت نگرفته است.

ماموران وقتی خانه زن فوت شده را بررسی کردند هیچ گونه آثار به‌هم ریختگی یا سرقتی در آنجا دیده نشد.  فقط دست‌نوشته‌ای از زن فوت شده‌ یافتند. جسد او با هماهنگی قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد تا علت مرگ وی با انجام آزمایش‌های سم‌شناسی مشخص شود. ماجرا نیز به سفارت سوئیس اعلام شد.

یکی از ساکنان برج به خبرنگار جام‌جم گفت‌: در خانه خواب بودیم که با شنیدن صدای آژیر آمبولانس و پلیس بیدار شدیم. وقتی از خانه بیرون آمدم، متوجه شدم جسد یکی از ساکنان بلوک شرقی در باغچه پیدا شده است. این زن یک سالی می‌شد در این برج زندگی می‌کرد. ‌از نگهبان‌ها شنیدم انگار از این زن دست‌نوشته‌ای به جا مانده که نمی‌دانیم محتوای آن چه بوده است.
 
بعد از مرگ مرا بسوزانید!

محمد وهابی‌، ‌بازپرس شعبه دوم دادسرای جنایی تهران پس از تحقیقات در محل حادثه به خبرنگار جام‌جم گفت‌: ساعت‌ 9 و 30 دقیقه ‌در تماس پلیس ابتدا مرگ مردی 51 ساله‌ در برج آبشار در کامرانیه گزارش شد‌. وقتی با تیم ‌بررسی صحنه پلیس آگاهی و تیم جنایی به آنجا رفتیم معلوم شد جسد متعلق به مرد نبوده بلکه متعلق به‌ زنی 51 ‌ساله است. او‌ تنها و ساکن طبقه هفدهم برج 20 طبقه بوده که شب قبل فوت کرده بود. این زن ‌از شوهرش جدا شده‌، پسری 21 ساله داشته که در کشور سوئیس زندگی‌ می‌کند. آنطور که مسوولان این سفارتخانه گفتند، وی فردی با روحیه‌ای شاد بوده وهمیشه به زندگی امید داشته است.

‌وی افزود‌: آثار درگیری و به‌هم‌ریختگی در خانه‌اش پیدا نشده است. قرص‌هایی در خانه پیدا شده که  برای بررسی‌ تحویل پزشکی قانونی شد‌.

روی جسد هم آثاری از درگیری دیده نشد. احتما‌ل می‌رود که او خودکشی کرده چرا که دست‌نوشته‌ای به زبان انگلیسی روی میز کارش پیدا کردیم که کنار آن خودکارو تلفن‌همراه این زن بود‌. در آن برگه نوشته بود: «بعداز آن‌که من فوت شدم جسدم را بسوزانید و کنار مزار فرزند دیگرم که در سوئیس فوت کرده‌، دفن کنید‌. مرگم را به پسر 21 ساله‌ام اطلاع دهید و هرچه اموال و دارایی دارم به او داده شود‌. »

بازپرس جنایی تهران ادامه داد: در بازرسی از خانه این زن مدارک و دست‌نوشته‌های دیگری هم یافتیم که تائید کرد دست‌نوشته توسط خود این زن نوشته شده اما برای اطمینان بیشتر دست‌نوشته‌ها برای تطبیق بیشتر در اختیار کارشناسان خط‌شناسی پلیس آگاهی تهران قرار گرفت‌. در جریان تحقیقات یکی از زنان همسایه هم گفت که دوشنبه شب خواب بوده که با صدای مهیب افتادن بیدارشده اما به موضوع شک نکرده و روز بعد متوجه مرگ زن همسایه شده است. بررسی‌های دوربین نشان داد، این زن به احتمال زیاد ساعت 24 دقیقه بامداد سقوط کرده است.

وهابی تصریح کرد‌‌: از خدمتکار 20 ساله او هم تحقیق کردیم که معلوم شد هر روز برای انجام کارهای دبیر سفارت سوئیس از ساعت 8 صبح تا 16 عصر به آن خانه می‌آمده که صبح شنبه وقتی به محل کارش آمده‌، اثری از این زن نبود. قرارشده فیلم‌های دوربین‌های ورودی‌، خروجی برج‌، لابی و پارکینگ مورد بازبینی قرارگیرد. با توجه به شواهد موجود خودکشی مهم‌ترین احتمال درباره مرگ این زن است.     

وزارت امور خارجه سوئیس هم دیروز تایید کرد که یک کارمند زن سفارت این کشور در تهران بر اثر «حادثه‌ای» جان باخته است. بر اساس بیانیه‌ای که وزارت خارجه این کشور منتشر کرده ضمن «همدردی» با خانواده این کارمند افزوده که با مقامات ایرانی در این رابطه در تماس است.

روابط عمومی وزارت امور خارجه کشورمان هم اعلام کرد: این موضوع از طریق مراجع ذیصلاح در دست بررسی بوده و نتیجه تحقیقات اعلام خواهد شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها