عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز قدس را نماد نبرد میان حق و باطل برشمرد و گفت که هدف از تعیین این روز تحقق بخشیدن به آرمان آزادی فلسطین است.
کد خبر: ۱۳۱۳۸۹۸

به گزارش جام جم آنلاین، محمود الزهار در گفتگو با ایرنا از تعیین روز جهانی قدس از سوی حضرت امام خمینی (ره) به عنوان یک «انتخاب موفق» نام برده و خاطرنشان کرد: این روز نگاه ها را متوجه نبرد مستمر قدس می نماید.

وی هدف از انتخاب روز قدس به عنوان « نماد نبرد میان حق و باطل » را « تحقق بخشیدن به آرمان آزادی فلسطین و فلسطینیان » برشمرد.

الزهار از آزادسازی تمام سرزمین فلسطین از دریای مدیترانه تا رود اردن به عنوان اصل اساسی جهان اسلام و از بیت المقدس به عنوان « مقدس ترین مکان برای مسلمانان جهان پس از مکه مکرمه و مدینه منوره» نام برد.

این شخصیت برجسته جنبش حماس همچنین از قدس به عنوان یک سرزمین عربی اسلامی و نماد عقیده و دین و سرزمین و پایتخت فلسطین یاد کرد.

الزهار عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از سوی برخی از کشورهای عرب را محکوم کرد و خاطرنشان نمود: آنها از قلمرو اصول اساسی جهان اسلام خارج شده و در گردونه خیانت کاران به امت مسلمان قرار گرفتند. وظیفه ما در مقابل اشغالگران آن است که آنها را از سرزمین خود بیرون برانیم نه آنکه با آنها دست دوستی داده و رابطه برقرار کنیم.

الزهار از به رسمیت شناخته شدن رژیم صهیونیستی از سوی برخی از رژیم های عربی به عنوان « انحراف واقعی و جرم و جنایت » نام برده که به گفته وی تنها با « از بین رفتن رژیم اشغالگر قدس » و کنار گذاشتن خیانت کاران از زمام قدرت برطرف خواهد شد.

وی تاکید کرد: تمامی کشورهای عربی که اخیرا با دشمن صهیونیست روابط شان را بهبود بخشیده اند، شکست خواهند خورد و تمدن جدیدی بر پایه صلح و عدالت در جهان شکل خواهد گرفت.

محمود الزهار از قدس به عنوان «قلب» سرزمین فلسطین نام برد که اشغال آن به معنای « اشغال تمام سرزمین فلسطین » خواهد بود.

وی از تمامی اعراب و مسلمانان جهان خواست تا با استفاده از همه ابزارهای مشروع و قانونی از جمله حمایت نظامی و ارائه کمک های تسلیحاتی از انتفاضه قدس حمایت به عمل آورند و با قرار گرفتن در کنار ملت فلسطین به اقدامات تجاوزکاران صهیونیست ها پایان داده و به فلسطینیان در جهت آزادسازی سرزمین هایشان یاری برسانند.

الزهار تاکید کرد که از ملت های عرب و مسلمان می خواهم با استفاده از ظرفیت روز قدس به یاری فلسطینیان مظلوم و ستمدیده بشتابند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها