معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

کرونای آفریقایی در آذربایجان‌شرقی مشاهده نشده است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه بیشتر کروناهای ثبت‌شده در آذربایجان‌شرقی انگلیسی بوده و نوع چینی در رتبه بعدی است، گفت: تاکنون کرونای آفریقایی در استان مشاهده نشده است.
کد خبر: ۱۳۱۳۶۰۳

به گزارش جام جم آنلاین آذربایجان شرقی ، روزبه رجایی اظهار کرد: احتمال وجود کرونای آفریقایی در استان های جنوبی وجود دارد اما در آذربایجان شرقی کرونای ثبت شده انگلیسی و چینی است و در حال حاضر یکهزار و ۵۶۵ بیمار کرونایی را در بیمارستان های استان گرفتار کرده است.
 
وی افزود: از این تعداد بیمار کرونایی بستری شده در بیمارستان های آذربایجان شرقی ۳۱۵ بیمار در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان بوده و ۱۶۵ نفر زیر ونتیلاتور در حالت وخیم بیماری هستند.  

رجایی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶۰ کرونایی در بیمارستان های آذربایجان شرقی بستری شدند و روزانه به طور متوسط ۱۸ نفر بر اثر کرونا در استان فوت می کنند.
 
وی همچنین خاطر نشان کرد: در چند روز گذشته در تعداد مبتلایان به کرونا با نوسان روبرو هستیم اما این موضوع قابل تحلیل نیست البته روند بیماری نسبت به اول اردیبهشت ثبات دارد و اکنون جزو استان هایی هستیم که به وضعیت ثابت رسیده ایم و روند صعودی با شیب تند متوقف شده اما هنوز به سمت کاهش بیماری حرکت نکرده ایم.  

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز بر رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک به صورت عمومی تاکید کرد و افزود: تنها راه جلوگیری از ابتلا به کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی است.
تاکنون بیش از ۴۵ هزار نفر در آذربایجان شرقی تحت واکسیناسیون قرار گرفته اند و در هفته جاری واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال نیز به پایان می رسد.  


  



newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها