رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان:

دانشجوی زنجانی در برابر کرونا واکسینه شدند

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: تاکنون طبق دستورالعمل واکسیناسیون وزارت بهداشت، به ۶۰۰ دانشجوی بالینی این دانشگاه واکسن کرونا تزریق شده است.
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: تاکنون طبق دستورالعمل واکسیناسیون وزارت بهداشت، به ۶۰۰ دانشجوی بالینی این دانشگاه واکسن کرونا تزریق شده است.
کد خبر: ۱۳۱۳۵۵۳

به گزارش جام جم آنلاین زنجان؛ پرویز قزلباش  در نشست خبری که به‌ صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، از واکسیناسیون ۶۰۰ دانشجوی بالینی دانشگاه علوم‌پزشکی استان خبر داد و اظهار کرد: دانشجویان غیربومی این دانشگاه اگر جزو پروتکل ابلاغ شده واکسیناسیون وزارت بهداشت هستند، می‌توانند در شهرستان‌های محل زندگی خود واکسن کرونا را تزریق کنند.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون دانشجویان بالینی دانشگاه علوم‌پزشکی استان همچنان ادامه دارد، افزود: دانشجویانی که طی شش ماه گذشته به بیماری کرونا مبتلا شدند و دانشجویانی که نیاز به حضور در بیمارستان ندارند و خطر ابتلا به کرونا در آن‌ها همانند یک شهروند عادی است، واکسینه نمی‌شوند.

قزلباش با بیان اینکه در حال حاضر سه واکسن اسپوتنیک‌وی روسی، آسترازنکا، سینوفارم چینی طبق سهمیه‌ اختصاص داده شده، به افراد در استان زنجان تزریق می‌شود، افزود: داوطلبان سومین مرحله کارآزمایی بالینی واکسن کوبایی - ایرانی به مدت هفت ماه با همکاری داوطلبان وضعیت‌شان پیگیری شده و ثبت و ضبط خواهد شد.

این مسئول از کاهش روند سرپایی کرونا در استان زنجان خبر داد و تصریح کرد: امید است با رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توسط زنجانی‌ها روند بستری کرونا نیز کاهش پیدا کند. گفتنی است علی‌رغم تلاش‌ها و همکاری‌های مردم هنوز هم به درصد بالای رعایت‌ پروتکل‌های بهداشتی که تاثیر سریع‌تری بر کاهش روند بیماری در استان داشته باشد، نرسیده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان، از تجهیز همه بیمارستان‌های استان زنجان به دستگاه اکسیژن‌ساز و رفع مشکلات در این زمینه اشاره کرد و گفت: اخیراً دو دستگاه اکسیژن‌ساز کانتینری خریداری شده که قابلیت جابه‌جایی، نصب و استفاده در بیمارستان‌هایی که با کمبود اکسیژن مواجه می‌شوند را دارد که یک دستگاه اکنون در بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان نصب شده است.

قزلباش با بیان اینکه مسافرت‌ها در تعطیلات عید فطر یکی از نگرانی‌های جدی دانشگاه علوم‌پزشکی است و در این زمینه منتظر سیاست وزارت بهداشت هستیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۰۰ بیمار کرونایی در آی‌.سی‌.یوها تحت مراقبت بوده و حدود یک‌سوم آنان بدحال هستند و روزانه ۲۰ تا ۳۰ نفر در انتظار بستری در این بخش هستند. گفتنی است منتظر ماندن به معنای دریافت نکردن خدمات درمانی نیست.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها