پرویز قزلباش در نشست خبری با بیان اینکه سیاست وزارت بهداشت و دانشگاه در انجام تست‌های سریع تغییر نکرده گفت: تست سریع در مراکز درمانی متناسب با شرایط بیمار انجام می‌گیرد .
پرویز قزلباش در نشست خبری با بیان اینکه سیاست وزارت بهداشت و دانشگاه در انجام تست‌های سریع تغییر نکرده گفت: تست سریع در مراکز درمانی متناسب با شرایط بیمار انجام می‌گیرد .
کد خبر: ۱۳۱۳۱۴۰
به گزارش جام جم آنلاین زنجان، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان بعدازظهر چهارشنبه هشتم اردیبهشت در نشست خبری روزانه با موضوع تشریح وضعیت موج چهارم بیماری کروناویروس، اظهار داشت: براساس سهمیه واکسن که به استان اختصاص یافته، فعلآ سنین بالای ۸۰ سال را در اولویت تزریق داریم که نزدیک ۱۸۰۰۰ نفر مشمول این دوره هستند، و این دوره از دیروز آغاز شده و با استقبال مردم، به خوبی پیش می‌رود . و امیدواریم، با امکاناتی که فراهم شده، کار واکسیناسیون با سرعت بیشتری پیش برود .

قزلباش با بیان اینکه طبیعتاً واکسیناسیون تا وقتی که، تمام عزیزان تمایل به تزریق داشته باشند ادامه خواهد داشت افزود: در ادامه واکسیناسیون سنین بین ۷۵ تا ۸۰ سال، ۷۰ تا ۷۵ سال، و ۶۵ سال به بالا و .... به ترتیب انجام خواهد شد.

وی با تاکید براینکه سعی ما این است که واکسیناسیون را به سرعت انجام دهیم تا رده‌های سنی بعدی هم انجام گیرد ادامه داد: فعلا واکسیناسیون ۱۸ تا ۸۰ سال مدنظر است و گروه‌های زیر ۱۸ سال، در پروتکل کشوری برای تزریق واکسیناسیون پیش‌بینی نشده است .

قزلباش تصریح کرد: خوشبختانه فعلا میزان ابتلا، مرگ و میر و علامت‌دار شدن زیر ۱۸ سال کمتر است و البته در موج‌های اخیر درصدی افزایش داشتیم . ولی در زنجان این درصد هم خیلی معنی‌دار نبود .

وی اظهار داشت: مردم بدون هماهنگی از مراجعه حضوری به مراکز بهداشتی، جهت واکسیناسیون، خودداری کنند و در این راستا، براساس سامانه سیب، و اولویت‌های تعیین شده، طی تماس با افراد، مراکز مورد نظر جهت حضور، اعلام می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان درخصوص وضعیت بیماری کرونا در استان ابراز داشت: همچنان مراجعات مکرر و قابل توجه به مراکز ۱۶ ساعته، مراکز درمانی و مطب‌ها را شاهد هستیم، و لذا با تداوم رعایت پروتکل‌ها در همه ابعاد شامل فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، دوری از تجمعات و رعایت مشاغل، امیدوار هستیم روند کاهشی را شاهد باشیم.

به گفته قزلباش بعضی از شهرستان‌ها، در روزهای گذشته از وضعیت قرمز خارج شدند ازجمله ایجرود رنگ زرد، و طارم و ماهنشان به رنگ نارنجی هستند و در این خصوص امیدوار هستیم، با رعایت پروتکل‌ها، و اقدامات و نظارت‌های جدی، تا هفته بعد روند کاهشی، هم در موارد بستری و هم سرپایی داشته باشیم .

وی ادامه داد: علی‌رغم اینکه در هفته‌های گذشته، بیش از ۳۵، icu آماده، و یا درحال بهره‎برداری است، ولی همچنان icu تخصیص داده شده به بیماران کرونا، پر است. و تعدای هم بیمار در انتظار داریم.

قزلباش یادآور شد: زمانی که می‌گویند فردی نیاز به icu دارد، به خاطر مراقبت خاص‌تر است و معنی این گفته، این نیست که بیرون از  icuمراقبت انجام نمی‌گیرد چراکه در بخش هم مراقبت‌های لازم وجود دارد، ولی در icu  افراد ورزیده با تعداد بیشتری حضور دارند . هرچند تمام سعی ما این است که افراد مورد انتظار در icu کمتر شود .

وی اظهار امیدواری کرد: با رعایت پروتکل‌ها، اقدام جدی در اعمال محدودیت‌ها و نظارت جدی و شدید، در هفته‌های آینده شاهد تغییر در وضعیت بیماری در استان باشیم، هرچند رعایت‌ها و نظارت‌ها در استان وجود دارد، ولی در سطح قابل قبولی نیست . چراکه رعایت پروتکل‌ها باید بالای ۹۰ درصد باشد تا به سرعت و به طور موثر کارایی خود را داشته باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه سیاست وزارت بهداشت و دانشگاه در انجام تست‌های سریع تغییر نکرده افزود: تست سریع در مراکز درمانی متناسب با شرایط بیمار انجام می‌گیرد و عمدتا کار درمانگاهی نیست و برای پیگیری سریع بیماری است . 

 قزلباش با بیان اینکه نسبت بیمار به جمعیت استان مختصری تغییر کرده ولی هنوز به حدی نرسیده که رنگ شهرستان‌ها تغییر کند تصریح کرد: به جز مشاغل سطح یک، همه مشاغل فعلا تعطیل خواهند بود . و امیدوار هستیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شب‌های قدر، افزایش معنی‌دار در روند بیماری نداشته باشیم .
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها