رئیس انستیتو پاستور ایران توضیح داد؛

چرا ویروس کرونا جهش پیدا می‌کند؟

رئیس انستیتو پاستور ایران، بی‌توجهی به محدود کردن و ابتلای افراد زیاد در جوامع را عامل اصلی جهش ویروس در دنیا دانست و گفت: به هر میزان که بیماری کنترل شده و تعداد افراد مبتلا در منطقه کمتر شود، قطعاً جهش‌های کمتری در ویروس را شاهد خواهیم بود.
کد خبر: ۱۳۱۳۲۳۲

به گزارش جام جم آنلاین، علیرضا بیگلری ظهر امروز (۹ اردیبهشت‌ماه) در حاشیه بیست و سومین آیین پویش ره‌سلامت و آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا (انستیتو پاستور - انستیتو فینلای کوبا) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در کشورهایی با وسعت زیاد در شرایطی که بی‌توجهی به پروتکل‌ها شود، قطعاً شاهد جهش ویروس خواهیم بود و برای مقابله با آن محدودیت تردد و ورود افراد از این مناطق، راهکاری برای مقابله با آن است، هرچند این امر کار بسیار سختی است.

وی با اشاره به اینکه برای مقابله با کرونا باید همه در کنار هم تلاش کنیم و فعلاً واکسیناسیون بهترین راهکار برای کاهش آسیب‌ها و مرگ و میر است، تصریح‌ کرد: با واکسیناسیون در شرایط فعلی و با توجه به جهش‌های مشاهده شده در ویروس می‌توانیم مرگ و میر را کاهش دهیم؛ به همین خاطر هر واکسنی برای مواجهه با کرونا مناسب است و باید تزریق شود.

این مسئول با بیان اینکه واکسن‌ها برای ورود به تولید انبوه باید همه مراحل کارآزمایی را سپری کنند، افزود: بعد از اتمام کارآزمایی و تحلیل داده‌ها، اجازه تولید انبوه داده می‌شود که این مرحله حدود دو ماه طول می‌کشد ولی با توجه به شرایط دنیا در بسیاری از کشورها در این مرحله اجازه تولید انبوه داده شده است.

وی ادامه داد: در رابطه با واکسن کوبایی - ایرانی نیز خوشبختانه در دو مرحله گذشته که در کوبا انجام شده واکسن عوارض بسیار کمی از خود بروز داده و جزو واکسن‌هایی با کم‌ترین عارضه بوده است و امیدواریم این مرحله نیز به‌ خوبی سپری و واکسن وارد تولید انبوه شود. البته یکی دیگر از ویژگی‌های خوب این واکسن دُز یادآور آن است؛ به‌ طوری‌ که اولین واکسنی است که دُز یادآور برای افرادی که قبلاً مبتلا شده‌اند، ساخته خواهد شد.

رئیس انستیتو پاستور ایران، دُز یادآور را در کاهش هزینه واکسیناسیون بسیار حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: وقتی واکسن دُز یادآور داشته باشد دیگر نیاز به تزریق دو دُز واکسن به افراد نیست و با هزینه بسیار کمتر می‌توان سیستم ایمنی بدن را ۲۰ برابر نسبت به قبل تقویت کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها