ماموریت‌های مربوط به گرمازدگی در اورژانس مشهد افزایش یافت

گرمازدگی در اوج

آیین افتتاح پروژه های سازمان اورژانس در سراسر کشور با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسئولان ارشد وزارت بهداشت  به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد و در این مراسم پایگاه اورژانس 115 شهری شهید مهدی زاده در مشهد به بهره برداری رسید.
آیین افتتاح پروژه های سازمان اورژانس در سراسر کشور با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسئولان ارشد وزارت بهداشت به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد و در این مراسم پایگاه اورژانس 115 شهری شهید مهدی زاده در مشهد به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۳۱۳۰۷۸

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن ابراز خرسندی از بهره برداری پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی اظهار کرد: در طول سال های اخیر 35 پایگاه اورژانس 115 شهری و جاده ای در مناطق زیر پوشش این دانشگاه به بهره برداری رسیده است.

دکتر سید محمد حسین بحرینی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مهدی زاده که در راه نجات جان یک بیمار در سانحه سقوط بالگرد جان خود را از دست داد و به شهادت رسید و بدین منظور یکی از پایگاه هایی که به بهره برداری رسید به نام این شهید مزین شده است اظهار امیدواری کرد: با گسترش زیر ساخت های بهداشتی و درمانی و افزایش کیفی و کمی خدمات، رضایت مندی زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی افزایش یابد.

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این مراسم اظهار کرد: مشهد مقدس سالانه به طور متوسط پذیرای 25 میلیون زائر از سراسر کشور و دنیاست و در این راستا اورژانس پیش بیمارستانی نقش مهمی را در خدمات رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی ایفا می کند.

دکتر علی یزدانی تصریح کرد: ماهانه بیش از 100 هزار تماس با مرکز فوریت حوادث این دانشگاه انجام می شود که منجر به حدود 25 هزار ماموریت می شود و در این راستا نیازمند حمایت بیشتر مسئولان ارشد کشور برای توسعه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی است.

وی با اشاره به در حال ساخت بودن 5 پایگاه اورژانس 115 در اطراف حرم مطهر رضوی از معاون اول رییس جمهور نسبت به تامین 5 دستگاه آمبولانس درخواست مساعدت کرد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در این مراسم اظهار کرد: نیروهای اورژانس و نظام سلامت، همگی جان بر کف هستند و در 14 ماه گذشته نشان دادند که به عشق مردم، همانند پروانه تن به آتش بلا می زنند. ناگفته هایی از اورژانس کشور وجود دارد. ما هنوز به وزارت بهداشت وارد نشده بودیم که گرفتار سیلاب های گسترده در 25 استان کشور شدیم اما این خدمت رسانی گسترده با برگشت ناگهانی مسافران همزمان شده بود چون مردم، مسافرت های خود را نیمه کاره گذاشتند و با شتاب زدگی برگشتند که حوادث جاده ای افزایش یافت و نیروهای اورژانس در آن ایام، حیرت انگیز کار کردند.

دکتر نمکی اظهار داشت: امیدواریم که با تجهیز ناوگان اورژانس، شاهد خدمت رسانی اورژانسی چابک تر باشیم و تردید ندارم که با این سازماندهی، فرماندهی و نیرو و تفکر جهانی، یکی از بهترین اورژانس ها، نه تنها منطقه بلکه جهان را خواهیم داشت.

گفتنی است: پایگاه اورژانس 115 شهید مهدی زاده با زیر بنای 130 متر مربع و با هزینه ای بیش از 500 میلیون تومان ساخته شده است. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها