سخنگوی وزارت امور خارجه سوءاستفاده برخی کشورها از فناوری های نوین ارتباطی در جهت گسترش اطلاعات غلط و دروغ پراکنی علیه ایران و سایر کشورهای در حال توسعه را محکوم کرد.
کد خبر: ۱۳۱۳۰۵۲

به گزارش جام جم آنلاین، سعید خطیب زاده، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه طی سخنانی در کمیته اطلاعات مجمع عمومی سازمان ملل از اقدام برخی کشورهای پیشرفته در فناوری های نوین ارتباطی در تحریف، جعل وقایع و واقعیت های سایر کشورها، به ویژه در کشورهای در حال توسعه ابراز تاسف کرد.

خطیب زاده که به صورت مجازی در چهل و سومین نشست کمیته اطلاعات مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخن می گفت، تاکید کرد: برخی کشورهای صنعتی از طریق فناوری های ارتباطی، چهره سایر کشورها را لکه دار می کنند و به منافع آن ها آسیب می رسانند. بر این اساس ضرورت دارد جامعه بین المللی به چنین وضعیت مضر و نامطلوبی توجه فوری کند.

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه همچنین سوءاستفاده برخی کشورها از چنین فناوری هایی ارتباطی نوین در جهت گسترش اطلاعات غلط و دروغ پراکنی علیه جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای در حال توسعه را محکوم کرد و آن را بدترین نوع استفاده از فناوری های اطلاعات خواند.

سعید خطیب زاده با اشاره به وضعیت اضطراری موجود ناشی از همه گیری کرونا تاکید کرد: در چنین شرایطی، متاسفانه اقدامات یکجانبه قهری، از جمله تحریم های غیرقانونی، فشارهای اقتصادی، تجاری و مالی به تعدادی از کشورها تحمیل شده و این کشورها به دلیل تحریم های مختلف از جمله اقتصادی نمی توانند به طور موثر از جان شهروندان خود در مقابله با ویروس کرونا محافظت کنند.

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی ایران خواستار وحدت جهانی، همبستگی و همکاری بین المللی برای از بین بردن اقدامات یکجانبه قهری از جمله تحریم های غیر قانونی شد و از کمیته اطلاعات سازمان ملل خواست تا به تلاش های خود در جهت افزایش آگاهی بخشی در مورد تأثیر منفی اقدامات یک جانبه قهری و تحریم ها بر ظرفیت کشورهای آسیب دیده برای مقابله با همه گیری کووید ۱۹ ادامه دهد.

سعید خطیب زاده از جو فعلی عدم تحمل و نفرت نسبت به اسلام و مسلمانان در برخی مناطق جهان که توسط رسانه های ضد مسلمان تحریک می شود و سخنان متعصبانه برخی از شخصیت های سیاسی در غرب ابراز نگرانی کرد و از این کمیته سازمان ملل خواست تا تلاش های خود را در جهت احترام به همه فرهنگ ها، ادیان و تمدن ها ادامه دهد و توجهات را به پیامدهای جدی رشد اسلام هراسی جلب کند.

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه در پایان از دبیرخانه سازمان ملل متحد در خواست کرد محصولات مختلف رسانه ای به تمام زبان های رسمی و زبان های غیر رسمی از جمله زبان فارسی که به عنوان ریشه اصلی فرهنگ و تمدن بزرگ و منبع تفاهم و همبستگی بین چندین ملت شناخته می شود، منتشر شود.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها