مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: سازمان حفظ نباتات کشور به استان لرستان و اصفهان هشدارهایی را در خصوص حمله احتمالی ملخ‌های صحرایی داده است.
کد خبر: ۱۳۱۲۹۵۶

به گزارش جام جم آنلاین لرستان؛ کامران پیرزادی افزود:  طبق پیش‌بینی سازمان حفظ نباتات کشور، لرستان و اصفهان جزو استان‌هایی هستند که ممکن است مورد حمله ملخ‌های صحرایی در موج دوم قرار بگیرند، بنابراین باید تمهیدات مورد نیاز اندیشیده شود.
 
وی ادامه داد: البته ارتفاع پروازی ملخ‌ها به شکلی است که نمی‌توانند از زاگرس عبور کنند مگر اینکه شرایطی پیش بیاید مانند اینکه باد موافق بوزد، همین امر سبب شده سازمان حفظ نباتات هم به ما و استان اصفهان هشدار بدهد تا در صورت حمله آمادگی لازم را داشته باشیم.
 
پیرزادی با اشاره به اینکه ملخ صحرایی جزو قدیمی‌ترین و مخرب‌ترین آفاتی است که امنیت غذایی کشور را تهدید می‌کند؛ اظهار کرد: در صورت حمله ملخ‌ها به استان مزارع پلدختر و کوهدشت در معرض خطر خواهد بود.
 
وی عنوان کرد: با تشکیل ستاد بحران راهکارهایی را برای حملات احتمالی ملخ‌ها به استان در نظر گرفتیم از جمله به‌روزرسانی دستگاه‌های سم‌پاش، تعیین اعتبار برای خرید سم مورد نیاز و خرید چند دستگاه UVL برای مکان‌های صعب‌العبور زیرا این دستگاه‌ها به آب نیاز ندارند.
 
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت:  اعزام یک اکیپ از کارشناسان سازمان به خوزستان برای دریافت آموزش‌های لازم بری مبارزه با ملخ‌ها، همچنین به تمام شبکه‌های سازمان اعلام کرده‌ایم که روزانه مراقب باشند تا در صورت مشاهده ملخ به ما اطلاع بدهند تاکنون خطر ریزش در استان مشاهده نشده است.
 
 
 
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها