مدیرکل تعاون، کار و رفاه مازندران خبر داد:

فعالیت 800 تشکل کارگری و کارفرمایی در استان

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران ضمن اشاره به کاهش یک درصدی مرگ براثر حوادث کار خبر در مقایسه با سال 98، از جان باختن ۱۰۱ نفر طی سال 99 در این زمینه خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۲۹۳۰

به گزارش جام جم آنلاین مازندرانعلی عباسی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۰۱ نفر (همگی مرد) بر اثر حوادث کار در استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک درصد کاهش داشت، افزود: بر اساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان در سال گذشته به ترتیب شهرستان بابل با ۱۵، نور و آمل با ۱۱ و ساری با ۱۰ مورد بیشترین فوتی و شهرستان سوادکوه و بهشهر با یک مورد فوتی، کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

 

وی تصریح کرد: بر اساس این گزارش عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی با ۴۷ نفر، برق گرفتگی با ۲۶، اصابت جسم سخت با ۲۲، سوختگی با چهار و سایر موارد با دو مورد در رتبه بعدی قرار دادند و ماه خرداد و مرداد هر کدام با ۱۳، اردیبهشت با ۱۲، تیر با ۱۰ مورد بیشترین و آبان با ۴ مورد کمترین آمار فوتی در آن گزارش شده است.

 

وی ادامه داد: از نظر تفکیک سن متوفی سنین ۴۱ تا ۵۰ سال با ۳۰ مورد بیشترین فوتی و بیش از ۶۱ سال با هشت فوتی کمترین آمار را داشتند و از کل فوتی‌ها ۸۰ نفر متأهل و مابقی مجرد هستند و ۹ نفر دارای ملیت غیر ایرانی هستند.

 

عباسی افزود: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان ۹۰۷ نفر شامل ۸۷۵ مرد و مابقی زن مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲ درصد کاهش داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها