رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

۲۰۰ هزار تست کرونا در استان قزوین انجام شد.

نامدار گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز ۲۰۰ هزار تست کووید ۱۹ در استان قزوین انجام شده است.
نامدار گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز ۲۰۰ هزار تست کووید ۱۹ در استان قزوین انجام شده است.
کد خبر: ۱۳۱۲۶۰۶

به گزارش جام جم آنلاین قزوین، «پیمان نامدار» در نشست خبری که امروز (دوشنبه 6 اردیبهشت) به صورت مجازی برگزار شد، بیان کرد: در هفته سلامت قرار داریم و شعار هفته سلامت در سال جاری ساختن جهانی عادلانه تر و سالم تر برای همه است و امیدوایم در سایه نظام و با همت مردم بتوانیم این دغدغه بزرگ را برای مردم مرتفع کرده و دسترسی مردم را به خدمات عادلانه و سالم تر مهیا کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: امید به زندگی در 40 سال گذشته 52 سال بوده و الان به بالای 72 سال در میانگین کشوری و 75 سال در استان رسیده است که این امر حاصل زحمات در حوزه بهداشت و درمان و حوزه های مرتبط با سیاستگذاری سلامت و ارگان های متعددی است که در آن نقش داشته اند.

وی عنوان کرد: 20 تا 25 درصد بار سلامت بر عهده وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی بوده و 75 درصد بر عهده سایر ارگان ها و نهادها است، بنابراین اگر نهادهای مختلف و همه کسانی که می توانند در اجتماعی شدن سلامت تلاش کنند می توانیم به سلامتی مردم دلگرم باشیم و امید به زندگی را افزایش دهیم و ان شاالله این امید به زندگی در کنار افزایش کیفیت هم باشد.

نامدار اضافه کرد: از فردا واکسیناسیون افراد سالمند را آغاز می کنیم و لازم است در این خصوص اطلاع رسانی های لازم از سوی رسانه ها صورت گیرد.

وی توضیح داد: وظیفه تیم بهداشت و درمان تزریق واکسن و تطبیق فرد معرفی شده برای واکسیناسیون است و مسئولیت معرفی افراد د در واحدهای مختلف بر عهده دستگاهی است که این افراد  را معرفی کرده و ما آنچه انجام می دهیم، تطبیق سند، اسم و مشخصات برای واکسیناسیون است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: جمعیت استان یک میلیو ن و 300 هزار نفر است و آنچه در سامانه سیب وجود دارد یک میلیون و 200 هزار نفر است بنابراین برای اینکه افراد بدانند در کدام مرکز جامع سلامت طی پنج سال گذشته خدمتی گرفتند و آیا در سامانه سیب ثبت نام شدند، شماره پیامکی اطلاع رسانی می شود که افراد با وارد کردن کد ملی بدانند که در سامانه سیب ثبت نام شده اند و اگر ثبت نام نشده بودند، در برنامه زمان بندی به مرکز جامع خدمات سلامت معرفی شده تا ثبت نام کنند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به کمبود واکسن های در حال حاضر در اختیار ماست واکسیناسیون ما با تأخیر انجام می شود و در شرایط فعلی از فردا که واکسیناسیون سالمندان صورت می گیرد روزانه در ساعت مشخص اطلاع رسانی در این خصوص صورت می گیرد.

نامدار اعلام کرد: مردم باید بدانند واکسیناسیون 2 خاصیت دارد و هیچ واکسنی ایمنی 100 درصدی ایجاد نمی کند واکسیناسیون می تواند جلوی مرگ را بگیرد بنابراین هدف ما کاهش مرگ و میر و کاهش موتاسیون است.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد حوزه سلامت استان اظهار کرد: با وجود آسیب های زیادی که کرونا وارد کرد ولی این امر موجب شد اتفاقات خوبی در حوزه سلامت رخ دهد  و کمک های خیران و توجه مسئولان را به این حوزه داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین تأکید کرد: از ابتدای شیوع کرونا در تأمین تجهیزات پزشکی 80 میلیارد هزینه شد 40 دستگاه ونتیلاتور به دستگاه های ما و 160 تخت عادی و ویژه به تخت های استان افزوده شده است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش تست های کرونا در استان تا به امروز 200 هزار تست کووید 19 در استان انجام شده است و بالغ بر 200 نفر نیروی پرستار جذب شدند و به صورت شرکتی در اختیار این مجموعه قرار گرفتند

نامدار در پایان یادآور شد: تا پنجم اردیبهشت ماه 12 هزار و 347 واکسن نوبت اول و 3 هزار واکسن نوبت دوم را به گروه های هدف تزریق کرده ایم و از فردا هم واکسیناسیون گروه هدف بعدی آغاز می شود./ به نقل از شبستان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها