نماینده مرکز مازندران و رئیس فراکسیون کارگری مجلس:

معیشت و رفاه کارگران خط قرمز ماست

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران:

قرادادهای موقت کار از مشکلات جامعه کارگری است

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران قراردادهای موقت کار را از مهمترین مشکلات جامعه کارگری دانست و تصریح کرد که در چنین شرایطی نیروهای کار امنیت شغلی ندارند.
کد خبر: ۱۳۱۲۵۵۵

به گزارش جام جم آنلاین مازندران نصرالله دریابیگی در خصوص برنامه‌های هفته کارگر استان مازندران گفت: از پنجم اردیبهشت هفته کارگر شروع می‌شود که به جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط قرمز کرونایی همه این مراسم‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود.

 

وی افزود: در اولین روز از این هفته که به نام کارگران، میثاق با آرمان‌های امام و رهبری نامیده شد مراسم مجازی در تهران در مرقد مطهر حضرت امام و در استان مازندران در گلزار شهدای شهرستان‌ها برگزار شد و کارگران به صورت مجازی با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کردند.

 

دریابیگی از وجود چهار خانه کارگر در استان مازندران خبر داد و گفت: خانه کارگر مازندران در شهرستان‌های قائم شهر، آمل، بهشهر و ساری در حال خدمت رسانی به کارگران است و همچنین در مازندران ۱۷ ساختمان به نام کارگران بازنشسته خریداری شده است.

 

دبیر اجرایی خانه کارگر استان مازندران داروی شفابخش معضلات کشور را تولید و اشتغال بیان کرد و افزود: امروز مشکلات جامعه کارگری قراردادهای موقت است و نیروهای کار امنیت شغلی ندارند که باید ماده ۷ قانون کار اصلاح شود و مشکلات معیشتی کارگران حل گردد.

 

وی تصریح کرد: حقوق سال ۱۴۰۰ مصوبه شورای عالی کار است و نسبت به ۴۰ سال گذشته بهتر شده اما به تورم و سبد هزینه نرسید و همچنان نارضایتی در بین کارگران وجود دارد.

 

وی افزود: در مازندران هیچ کارخانه خصوصی نشد که تبدیل به کار و اشتغال بشود بلکه همه بنگاه‌های اقتصادی که واگذار شدند تبدیل به احسنت و ایجاد کار نشدند.

 

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با اشاره به اصل ۴۴ بیان کرد: باید این اصل به گونه‌ای اجرا شود که همراه با عدالت توسعه و افزایش اشتغال باشد.

 

وی با بیان اینکه سه میلیون و ۵۰۰ هزار بازنشسته کارگر در کشور و ۱۸۵ هزار کارگر بازنشسته در مازندران وجود دارد گفت: در پایان سالگذشته ۸۹ هزار میلیارد تومان از رد دیون برای همسان سازی حقوق بازنشستگان گذاشتند که در سال جدید هم در حال اجراست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها