با وجود آنکه هنوز فروش بلیت پروازهای کانکشنی از ایران با مقصد هندوستان انجام می‌شود اما سازمان هواپیمایی می‌‌گوید مسافران می‌توانند از طریق ترکیه و یا دوبی به هند بروند اما در بازگشت امکان تهیه بلیت برای مقصد ایران را ندارند.
کد خبر: ۱۳۱۲۵۳۵
به گز‌ارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگز‌اری فارس، روز چهارم اردیبهشت بود که فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در نامه ای به وزیر راه و شهرسازی، درباره ویروس کرونای جهش یافته هندی، هرگونه تردد مستقیم یا غیر مستقیم مسافر و کالا با این کشور را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرد.

د‌ر این راستا روز گذشته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌‌وگو با فارس از ابلاغ نامه‌‌ای برای لغو پروازها بین ایران و هندوستان و ایران و پاکستان خبر داد و در عین حال گفت که پرواز برنامه‌ای به هند نداریم و فقط هر ۲ ماه یک بار پرواز به هندوستان بابت بازگشت ایرانیان مقیم آنجا، دانشجویان و غیره انجام می‌شود.

‌طبق اعلام سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از ساعت صفر امروز پنجم اردیبهشت، پروازها بین ایران و هندوستان و ایران و پاکستان به دلیل شیوع کرونای هندی تعلیق شد.

البته محمدحسن ذیبخش تأکید کرد که پذیرش مسافر کانکشن از کشورهای مذکور نیز ممنوع خواهد بود یعنی اگر مسافری از‌ هند‌وستان خارج شده باشد و سپس از‌ طریق ترکیه یا دوبی قصد سفر به ایران را داشته باشد، از پذیرش وی جلوگیری می‌شود.

به گفته وی در حال حاضر محدودیت پروازی به ۴۱ کشور وجود دارد، ‌پرواز از مبدأ و مقصد کشورهایی که در فهرست شرایط ویژه قرار دارند ممنوع بوده و کشورهایی که در لیست کشورهای پرخطر قرار دارند ملزم به انجام تست مجدد در ایران هستند.

طبق گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری عدم منع تردد مستلزم ارائه تست PCR منفی با اعتبار ۹۶ ساعته در مبدا و انجام تست مجدد پس از ورود به کشور برای مسافران بالای ۸ سال در کشورهای پر خطر است و تردد در سایر کشورها با الزام ارائه تست PCR منفی با اعتبار ۹۶ ساعته در مبدا و انجام مراقبت‌های سندرومیک پس از ورود به کشور و انجام تست مجدد در صورت نیاز بلامانع است،ارائه تست PCR فقط در آزمایشگاه‌های مورد تأیید وزارت امور خارجه ایران در کشورهای مبدأ دارای اعتبار است.

در این راستا امروز برخی اعلام کردند که با وجود آنکه انجام پرواز‌ها به هند ممنوع است، اما فروش بلیت در این مسیر انجام می‌شود.

یکی دیگر از کاربران در این‌باره به نقل از یک‌ اپراتور‌ آژانس‌های هواپیمایی گفته است: ما همچنان فروش بلیت پرواز به مقصد دهلی را داریم و فقط باید تست pcr داشته باشید.‌

* فروش بلیت از سوی برخی آژانس‌‌ها رزروی است

در این باره سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوی می‌گوید‌:‌ در حال حاضر هیچ پروازی به هندوستان و پاکستان نداریم، از آن طرف هم از مبادی هند و پاکستان هیچ پروازی به فرودگاه امام خمینی (ره) انجام نمی‌شود.
به گفته محمدحسن ذیبخش اگر فروش بلیت آژانسی هم در این مسیر وجود داشته باشد، منافاتی با موضوعی که اعلام کردیم ندارد (توقف پرواز‌ها به هند و پاکستان) ندارد، چون بلیت روز فروخته نمی‌شود بلکه بلیت رزروی است. 
وی گفت: سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان متولی و حاکمیت صنعت حمل و نقل هوایی‌ رسما اعلام می‌کند که ما هیچ پروازی به هند و پاکستان نداریم و از کشورهای هند و پاکستان هم پروازی به ایران نداریم.
 
* صدور اطلاعیه هوانوردی به شرکت‌‌های هواپیمایی بابت عدم پذیرش گذرنامه‌‌های دارای مهر هندوستان
 
به گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری حال اگر در مسیر کانکشنی مسافرانی از طریق دبی یا ترکیه قصد سفر به کشورهای هند و پاکستان را دارند، صاحب اختیارند و هیچ مشکلی نیست، اما در زمان بازگشت اجازه ورود به کشور را ندارند و اگر در گذرنامه آنها مهر کشور هند درج شده باشد، طبق اطلاعیه هوانوردی که به شرکت‌های هواپیمایی داده‌ایم، فروش بلیت به این مسافران انجام نمی‌شود و اجازه ورود به ایران را ندارند. 

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: پس در بحث مسیر رفت، ما که پرواز به هند نداریم و به صورت کانکشنی هم مشکلی وجود ندارد و مسافران می‌توانند از طریق ترکیه یا دبی به برزیل، هند، آفریقای جنوبی و یا هر کشوری که ما به دلیل شیوع کرونا ممنوع اعلام کرده‌ایم، سفر کنند، اما در بازگشت هیچ امکانی برای ورود به کشور ندارند.

وی تأکید کرد: ما پرواز مستقیم به هند و پاکستان نداریم، حالا عده‌ای اگر قصد سفر به هند و پاکستان را دارند می‌توانند به صورت کانکشنی سفر کنند ولی امکان بازگشت به کشور را ندارند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها