مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خبر داد

آغاز به کار طرح هفته های خرید اینترنتی دراستان یزد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد گفت : اتحادیه کشوری کسب و کار‌های مجازی در راستای حمایت از کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا، طرح هفته های خرید اینترنتی را مطرح کرده و در استان هم طرح هفته های خرید اینترنتی از 4 الی 17 اردیبهشت ماه سال جاری اجرا خواهد شد .
کد خبر: ۱۳۱۲۴۰۹

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین یزد، محمدرضا پاکدل در نشست خبری آنلاین با اصحاب رسانه استان اظهارداشت : طرح هفته های خرید اینترنتی از چهارم الی 17 اردیبهشت ماه  سال جاری اجرا خواهد شد و این اقدام سبب می‌شود تا در دوران شیوع ویروس کرونا هم از کسب و کار‌ها و اصناف پشتیبانی شود و هم مردم بتوانند در شرایط ناشی از محدودیت حضور در مراکز فروش، خرید های خود را بصورت مجازی و برخط انجام دهند و تلاش می شود بستر مناسب برای توسعه تجارت الکترونیک و رونق خرید و فروش اینترنتی، در جهت رفع نیاز مردم و رونق تولید، اشتغال و افزایش توان اقتصادی استان ایجاد شود.

وی اشاره به ثبت رکورد جدید ۱۱۱ گیگابایت بر ثانیه اوج مصرف داده در فروردین ماه سال جاری، افزود: رکورد اوج مصرف داده در فروردین ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال  گذشته 42درصد  افزایش داشته و نسبت به سال 98به میزان 200درصد افزایش داشته بنابراین توسعه زیر ساخت ها متناسب با افزایش تقاضا از اولویت های سال جاری حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان است

لزوم برنامه ریزی برای بهبود شاخص استفاده از زیرساخت های ارتباطی

پاکدل با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای بهبود شاخص استفاده از زیرساخت های ارتباطی در استان تصریح کرد: استان یزد در دو سال گذشته در شاخصID همراه با رشد مستمر امتیاز، در رتبه سوم کشور قرار داشته و بر اساس آخرین گزارش، در زیر شاخص دسترسی با ۸۹ درصد تحقق رتبه دو، زیر شاخص مهارت با ۶۸ درصد تحقق رتبه دو و زیر شاخص استفاده با یک پله صعود رتبه پنجم کشور را دارد، بنابر این، توسعه استفاده از زیرساخت های ارتباطی از اولویت های استان می باشد و رشد تجارت الکترونیک و اقتصاد دیجیتال از اقدامات موثر خواهد بود.

وی تصریح کرد : تمامی روستاهای بالای 20خانواراستان به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند و 568 روستای استان دارای اینترنت پرسرعت هستند .

رویکرد وزارت حمایت از کسب و کارهای نوپا در حوزه فاوا است

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت : رویکرد هماهنگ وزارت ارتباطات در ایجاد زیر ساخت های شبکه، حمایت از کسب و کارهای نوپا در حوزه  فاوا است و امید است تا رسیدن به جایگاه مبتنی به توسعه متوازن شاخص ها مخصوصا  در مورد  میزان استفاده از زیر ساختهای ارتباطی این روند ادامه داشته باشد .

پاکدل تصریح کرد: گسترش اقتصاد دیجیتال ، رشد شرکت های دانش بنیان،مطالعه ظرفیت ها و پیگیری اتصال استان به شبکه پایلوت نسل پنجم ارتباطات ازمهمترین شاخص های اولویت داراین سازمان است .

حمایت از کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا

وی با بیان اینکه اتحادیه کشوری کسب و کار‌های مجازی در راستای حمایت از کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا، طرح هفته های خرید اینترنتی را مطرح کرده  گفت : این اقدام سبب می‌شود تا در دوران شیوع ویروس کرونا هم از کسب و کار‌ها و اصناف پشتیبانی شود و هم مردم بتوانند در شرایط ناشی از محدودیت حضور در مراکز فروش، خرید های خود را بصورت مجازی و برخط انجام دهند و تلاش می شود بستر مناسب برای توسعه تجارت الکترونیک و رونق خرید و فروش اینترنتی، در جهت رفع نیاز مردم و رونق تولید، اشتغال و افزایش توان اقتصادی استان ایجاد شود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی که به صورت برخط در جلسه حضور داشت، گفت: این طرح به اصناف کمک می‌کند تا به فروشگاه‌های آنلاین پیوسته و کالا‌های خود را به صورت اینترنتی به فروش برسانند.

رضا الفت افزود:کسب و کار‌های عضو اتحادیه و کسب و کار‌های مجازی می‌توانند در این طرح شرکت کرده و خدمات، کالا و محصولات خود را در این فضا به فروش برسانند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها