مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر؛

13 خدمت شاخص صنعت آب در دولت سیزدهم محقق شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: با اختصاص اعتبار مورد نیاز و تسریع در ساخت بدنه سد بالاخانلو در بویین زهرا، آبگیری این سد در سال جاری در اولویت طرح های عمرانی این شرکت قرار دارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: با اختصاص اعتبار مورد نیاز و تسریع در ساخت بدنه سد بالاخانلو در بویین زهرا، آبگیری این سد در سال جاری در اولویت طرح های عمرانی این شرکت قرار دارد.
کد خبر: ۱۳۱۲۲۵۳

به گزارش جام جم آنلاین قزوین، یدالله ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین در خصوص روند پیشرفت عملیات اجرایی سد بالاخانلو اظهار کرد: مطالعات سد بالاخانلو به دهه ۸۰ برمی‌گردد که در سالیان اخیر بر مبنای تامین آب شرب 5 شهر و 30 روستا مورد بازنگری قرار گرفت و بعد از دریافت ردیف اجرایی، احداث این سد بر روی رودخانه حاجی عرب رود آغاز شد و تاکنون بیش از 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ملکی افزود: خوشبختانه با پیگیری ‌های انجام شده این پروژه در لیست طرح های قابل افتتاح دولت در سال 1400 قرار گرفت و بدین منظور مقرر شد منابع مالی مورد نیاز برای آماده شدن این سد و آبگیری در دولت تدبیر و امید به تدریج به پروژه تزریق شود.

وی افزود: با پیگیری انجام شده در ماههای پایانی سال گذشته 70 میلیارد تومان برای تکمیل سد اختصاص یافت که در حال حاضر عملیات ساخت بدنه سد با سرعت در حال اجراست.

ملکی اظهارداشت: با تامین این اعتبار ابزارهای دقیق و هیدرو مکانیکال سد تهیه شده و عملیات ساخت سد شتاب گرفته و روند خوبی دارد و تلاش می کنیم امسال آبگیری سد هم انجام شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین با اشاره به اهداف مهم احداث سد بالاخانلو در شهرستان بویین زهرا گفت: این سد به منظور تکمیل رینگ آب شرب استان ساخته می شود  و با بهره برداری از آن، آب شرب جنوب استان(منطقه بویین زهرا) تأمین می شود و سایر مناطق استان نیز از طریق پروژه خط انتقال آب شرب از سد طالقان به شهرها و روستاهای استان مشروب خواهند شد.

ملکی یادآورشد: سد بالاخانلو بر روی رودخانه حاجی عرب رود با آورد سالیانه حدود 17.3 میلیون مترمکعب احداث می شود و ضمن تامین آب شرب که هدف اصلی احداث سد است برای بهبود آبیاری 4200 هکتار از اراضی تلفیقی موجود کشاورزی نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی گفت: سد مخزنی بالاخانلو از نوع خاکی با هسته رسی است که ارتفاع سد از بستر رودخانه 68 متر و تراز تاج سد هم یک هزار و 636 متر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین تصریح کرد: این سد در 35 کیلومتری جنوب غربی شهرستان بوئین زهرا در 200 متری پائین دست روستای بالاخانلو احداث می شود و حجم عملیات خاکریزی آن دو میلیون و 5 هزارمترمکعب و حجم خاک برداری و سنگ ریزی آن 332 هزار مترمکعب پیش بینی می شود.

وی گفت: همچنین حجم مفید مخزن سد بالاخانلو 32 میلیون و 400 هزار مترمکعب، حجم کلی تنظیمی مخزن 15 میلیون مترمکعب است که با ساخت آن 9 میلیون مترمکعب نیاز آب شرب، یک میلیون و 700 هزارمترمکعب نیاز کشاورزی و چهار میلیون و 700 هزار مترمکعب نیاز زیست محیطی و تغذیه مصنوعی منطقه تامین خواهد شد.

محل احداث تصفیه خانه سد بالاخانلو در روستای رستم آباد و مخزن پنج هزار مترمکعبی در روستای رودک پیش بینی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها