برای «جلوگیری از ترویج و نفوذ فرهنگ غربی و سبک زندگی سرمایه‌داری»

کیم جونگ اون پوشیدن جین پاره و برخی مدل‌های مو را ممنوع کرد

"مون جائه-این"، رئیس‌جمهور کره جنوبی در مصاحبه جدیدی با نیویورک‌تایمز گفت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مورد مسئله خلع سلاح شبه‌جزیره کره، شکست خورد.
کد خبر: ۱۳۱۲۰۲۱
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، مون با اشاره به تلاش‌های ترامپ برای وادار کردن کره شمالی به تسلیم سلاح‌های هسته‌ای خود، گفت: وی به حاشیه‌ پرداخت و نتوانست از پس این موقعیت برآید.
ترامپ به درخواست اینسایدر برای اظهارنظر، پاسخ فوری نداد.

مون در حالی که به تلاش‌های ترامپ در حوزه کره شمالی انتقاداتی داشت، طی مصاحبه با تایمز از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا خواست با پیونگ‌یانگ تعامل داشته باشد تا در آنجایی که ترامپ شکست خورد، موفق شود. مون تأکید کرد که خلع سلاح برای کره شمالی، "مسئله بقا" است.

مون گفت: امیدوارم دوره بایدن در حالی به پایان برسد که وی به عنوان یک رئیس‌جمهور تاریخی، توانسته باشد پیشرفت حقیقی و غیرقابل‌برگشتی برای خلع سلاح کامل و توافق صلح در شبه‌جزیره کره را حاصل کند.

کاخ سفید در اواخر مارس اعلام کرد پیگیری برگزاری نشست حضوری با کیم از سوی بایدن، غیرمحتمل است؛ در حالی که رئیس‌جمهور آمریکا نشان داده بود از دیپلماسی با کره شمالی استقبال می‌کند.

منتقدان ترامپ گفته‌اند نشست‌های ترامپ با کیم، به مشروعیت‌بخشی یکی از رهبران سرکوب‌گر جهان کمک کرده، در حالی که تقریباً هیچ منفعتی برای آمریکا یا متحدانش نداشته است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها