ششمین محموله واکسن روسی اسپوتنیک‌-وی به میزان ۱۰۰ هزار دوز، امروز وارد تهران می‌شود.
کد خبر: ۱۳۱۲۰۱۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، ششمین محموله واکسن روسی اسپوتنیک‌-وی به میزان ۱۰۰ هزار دوز، امروز وارد تهران می‌شود.

به فاصله دو هفته پس از ارسال پنجمین محموله واکسن اسپوتنیک-وی به ایران، بامداد چهارشنبه ششمین محموله واکسن به میزان ۱۰۰ هزار دوز تحویل نماینده سفارت کشورمان در مسکو شد و این محموله امروز پنج شنبه با پرواز شرکت هواپیمایی ماهان به تهران منتقل خواهد شد.

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با بیان اینکه قرارداد دوم خرید واکسن اسپوتنیک-وی از روسیه نهایی و از ابتدای خرداد ماه وارد مرحله اجرایی می‌شود، گفت: بر اساس قرارداد جدید ۶۰ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک-وی از خرداد تا آذر ماه سال جاری به کشورمان ارسال خواهد شد.
 
تعداد بازدید : 22

وی افزود: باتوجه به اینکه هر فرد باید ۲ دوز واکسن دریافت کند، مجموع واکسن‌های خریداری شده طبق قرارداد دوم، برای ۳۰ میلیون نفر از جمعیت کشور کفایت می‌کند.

جلالی گفت: طبق قرارداد نخست خرید واکسن از روسیه، باید یک میلیون واکسن، شامل دو میلیون دوز تا پایان اردیبهشت به ایران ارسال شود و با ارسال ششمین محموله واکسن اسپوتنیک-وی به ایران، مجموع واکسن‌های ارسالی به کشورمان به بیش از ۶۰۰ هزار دوز خواهد رسید.

جلالی با بیان اینکه هم اکنون از طرف افراد و شرکت‌های خصوصی هجوم گسترده‌ای برای خرید واکسن از روسیه آغاز شده است، گفت: به جای این هجوم گسترده برای خرید واکسن، بهتر است به دنبال ظرفیت‌های جدید برای واکسن سازی و تولید مشترک باشیم و اگر این ظرفیت شناسایی شد، به ما هم معرفی کنند.

وی افزود: متاسفانه تصور غلطی در داخل کشور ایجاد شده، مبنی بر اینکه در روسیه حجم گسترده‌ای از واکسن تولید می‌شود، اما اینگونه نیست.

کاظم جلالی تصریح کرد: روس‌ها موفقیت بزرگی در کشف واکسن به دست آورده اند، اما برای تولید آن در حجم گسترده، به تولید مشترک با کشور‌ها و از جمله با ایران امیدوار هستند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها