روحانی در جلسه کمیته های تخصصی ستاد مقابله با کرونا اعلام کرد:

تمدید اعمال محدودیت ها تا پایان هفته آینده در شهرهای قرمز و نارنجی

جلسه روسای کمیته های تخصصی ستاد مقابله با کرونا بعد از ظهر چهارشنبه درحضور رئیس جمهور برگزار و در این جلسه ، روسای کمیته های بهداشت و درمان و اجتماعی – امنیتی گزارشی از آخرین وضعیت شهرها و استان های کشور از نظر شیوع کرونا و افزایش تعداد بیماران و همچنین اقدامات انجام شده در راستای نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی و همچنین اعمال محدودیت ها در این رابطه ارائه کردند.
کد خبر: ۱۳۱۱۹۳۹

به گزارش جام جم آنلاین از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، براساس گزارش ارائه شده از سوی کمیته بهداشت و درمان با توجه به مواجه شدن با موج چهارم بیماری در همه استان های کشور و افزایش تعداد مراجعات به بیمارستان ها و مراکز درمانی سطح کشور تقویت مراکز درمانی با برپایی بیمارستان های سیار با کمک سایر بخش ها مورد اشاره و تاکید قرار گرفت .

در این جلسه کمیته امنیتی – اجتماعی و قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در زمینه اجرای پروتکل های بهداشتی و ضرورت رعایت محدویت ها در شهرهای نارنجی و قرمز، بر ممنوعیت برگزاری مراسم ماه رمضان در مناطق نارنجی و قرمز و همچنین رعایت کامل پروتکل ها در برگزاری مراسم در شهرهای زرد و آبی تاکید کرد.

در این جلسه با توجه به استمرار شرایط قرمز و نارنجی در برخی از شهرهای کشور، پیشنهاد تمدید اعمال محدودیت های مختص به شهرهای قرمز و نارنجی تا پایان هفته آینده به تصویب رسید.

براساس گزارش قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین مقرر شد با همکاری نیروی انتظامی تدابیر ویژه درخصوص منع ورود و خروج شهرهای نارنجی و قرمز اتخاذ شود و از هرگونه تردد غیر مجاز جلوگیری بعمل آید.

در این جلسه همچنین براساس پیشنهاد قرار گاه عملیاتی، کلیه دستگاه های ملی و استانی موظف شدند با هدف کاهش ترددها و ترافیک برابر بخشنامه سازمان امور اداری و استخدامی نسبت به استفاده از ظرفیت دورکاری کارکنان اقدام کنند.

در جلسه امروز با اشاره به نظارت های ویژه دانشگاه های علوم پزشکی، هلال احمر و بازرسان اتاق اصناف، نیروی انتظامی و بسیج در استانها در زمینه اجرای پروتکل ها از سوی اصناف و کسب و کارها، تاکید شد: همه دستگاه ها ، ادارات ،اصناف و مشاغلی که اجرای پروتکل های بهداشتی آنها زیر 90 درصد است موظف هستند به سرعت با اعمال محدودیت های هوشمند و اجرای کامل پروتکل های بهداشتی درصد مراعات را به بالای 90درصد ارتقا دهند و چنانچه اهمالی در این زمینه صورت گیرد، با متخلفان برخورد جدی صورت خواهدگرفت.

کمیته بهداشت و درمان همچنین در این جلسه گزارشی از تغییر وضعیت 30 شهر کشور از قرمز به نارنجی با رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت محدودیت ها و اجتناب از تردهای غیر مجاز و دورهمی ها ارائه کرد.

رئیس جمهور پس از ارائه این گزارش تاکیدکرد: برغم مشکلات زیادی که ویروس جهش یافته انگلیسی برای کشور ایجاد کرده است، تجارب ارزشمند 14 ماه گذشته می تواند برای کنترل سریع این بیماری امید آفرین باشد و تغییر وضعیت 30 شهر از قرمز به نارنجی نشان از رعایت کامل و دقیق پروتکل ها است.

در جلسه امروز روسای کمیته های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین گزارش اقدامات انجام شده برای تامین واکسن خارجی و حمایت های انجام شده در این زمینه از سوی وزارت امور خارجه و بانک مرکزی از سوی کمیته های بهداشت و درمان و اقتصادی ارائه و اعلام شد که تولید دو واکسن داخلی پاستور و کو برکت وارد مرحله سوم آزمایش انسانی شده است.

روحانی در این زمینه با تاکید بر اینکه، هرگونه هزینه برای واکسن در واقع یک سرمایه گذاری برای کشور و سلامت جامعه است، گفت: هزینه کردن برای واکسن اعانه و هزینه نیست و عین سرمایه گذاری است به همین خاطر همواره تاکید کرده ام که بانک مرکزی تامین ارز مورد نیاز برای تهیه واکسن را در اولویت کارهای خود قرار دهد.

رییس جمهور در ادامه با اشاره به برخی اخبار درخصوص ابهامات و سوءاستفاده های محدود از واکسن توسط برخی افراد، گفت: شفاف سازی در زمینه واکسیناسیون از ابتدا مورد تاکید من بوده است واگر در این زمینه توجه لازم و دقیق صورت می گرفت امروز شاهد چنین اتفاقاتی نبودیم لذا همچنان شفاف سازی در عملیات واکسیناسیون براساس سند ملی مصوب در ستاد ملی مقابله با کرونا مورد تاکید است.

در این جلسه همچنین گزارش های مقدماتی و تایید نشده درمورد پیدا شدن نوع جدید و جهش یافته از ویروس در برخی کشورها مطرح شد که رئیس جمهور با توجه به این گزارش ها ، برای بررسی آن و تلاش برای جلوگیری از ورود به کشور دستور ویژه صادر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها