روحانی در دیدار با اصحاب رسانه:

فلسفه مذاکره بین کشورها تامین منافع مشترک است

رئیس جمهور گفت: اگر طرح تحول سلامت دولت یازدهم و دوازدهم نبود ما حریف کرونا نمی‌شدیم.
کد خبر: ۱۳۱۱۸۲۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در جلسه هیات دولت گفت:‌ ۲۹ فروردین ۵۸ روزی است که ارتش با ویژگی‌های جدید احیا شد و چند روز بعد هم امام فرمان تاسیس سپاه را دادند. 

وی ادامه داد: همه کارهای امام حکیمانه بود. امروز در امنیت ملی، بعد از حضور مردم، نقش ارتش و سپاه اهمیت دارد. هر کجا نیاز بوده سپاه پاسداران و ارتش حضور داشتند و به این نیروها افتخار می‌کنیم. 

روحانی تصریح کرد: تصمیم اول دیروز در ستاد اقتصادی نسبت به کشاورزی بود. ما از این پس باید دوران را دوران پسا کرونا ببینیم، قبل از آن در دیماه و بهمن‌ماه یک جور دیگر برنامه ریزی می‌شد امروز باید جهان را پس از کرونا ببینیم. بشر فکر می‌کرد دوران بیماری‌های مسری، عفونی و اپیدمی گذشته است. امروز باید جهان پس از کرونا را ببینیم اما نمی‌دانیم پایان این ویروس چه زمانی است؟ 

رئیس جمهور گفت: اگر طرح تحول سلامت دولت یازدهم و دوازدهم نبود ما حریف کرونا نمی‌شدیم. شاید اگر در خودکفایی به ما بگویند مشکل ما کجاست می‌گوئیم آب است، اگر مشکل آب نداشتیم در بسیاری از کالاهای کشاورزی خود کفا بودیم. 

وی با بیان این که گلخانه در این کشور تا پایان دولت سه برابر می‌شود، تصریح کرد: باید نیوری انسانی ما مهارت پیدا کند و از دنیای سنتی به دنیای مدرن بیایند. چقدر شغل کشاورزی شریف است و برای ما مهم است. گندم در روزهای دولت قبل گندم را ۸۰۰ تومان کردند اما امروز این قیمت شده ۴۰۰۰ تومان. امسال علاوه بر ۴۰۰۰ تومان ۱۰۰۰ تومان هم برای جایزه در نظر گرفتیم. 

رئیس جمهور تصریح کرد: بحث واکسن تقریبا از پائیز پارسال مطرح بود. اول قرار بود یک واکسن‌هایی را خریداری کنیم. وزارت بهداشت ما چون سازمان بهداشت جهانی آن را تایید نکرده بود و این واکسن‌ها را نخریدیم. وزارت بهداشت و درمان ما هم در آن زمان در تردید بود. 

وی با اشاره به ایجاد جو سازی در مورد برخی تصمیات دولت خاطر نشان کرد: ما همان دولتی هستیم که دولت یازدهم را اداره کردیم و کشور را از رشد اقتصادی منفی به رشد اقتصادی مثبت رساندیم. حالا و پا و دست ما را بسته‌اند و می‌گویند پا بزنید. یک کلمه هم علیه آمریکا نمی‌گویند و خود را سوپر انقلابی می‌دانند. می‌دانند اگر ما تحریم نبودیم الان میلیون‌ها واکسن کوواکس را تزریق می‌کردیم. 

رئیس جمهور اظهار داشت: تا حالا هم اقدامات خوبی شده و تا الان هم واکسن وارداتی کادر درمان را پوشش می‌دهد و بعد سراغ مرحله دوم یعنی افراد با سن بالا می‌رویم. اگر کسی در استفاده از واکسن تخلف کند باید به اشد وجه مجازات شود و متاسفانه چند مورد به ما گفتند که دیدیم درست و است و به اشد مجازات باید با آنها برخورد شود و برای کل ملت ایران به صورت رایگان واکسیناسیون خواهد بود. قرار شد از دیروز ۱۰۰ میلیون دلار برای خرید واکسن قرار شد روی میز باشد. 

وی در مورد احیای برجام تصریح کرد: برخی فیلم‌و اینها درست کردند که برای قبلا است و روی دستشان مانده است. امروز همه می‌دانند راه حل برای ۱+۵ احیای برجام است و ما اجرای عین برجام را می‌خواهیم و نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد. ما برجام پلاس نمی‌خواهیم در اینکار سه پله دارد که پله اول رفع تحریم‌ها است و باید کلیه تحریم‌ها را بر دارند.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما باید به اقتصاد قابل قبول بر گردیم. توی این قدم در زبان جدی هستند و می‌گویند تحریم‌ها را بر می‌داریم. تمام تحریم‌هایی که می خواهند بر دارند را روی کاغذ بیاورند. در یک قدم‌هایی اینها را جدی دیدیم و در جاهایی دو پهلو صحبت ‌می‌کنند. قدم‌هایی که بر داشتیم در راستای سیاست‌های رهبری است. 

وی ادامه داد: دو کار دیگر را ما باید انجام دهیم. وقتی می‌گویند تحریم برداشته شده ما راستی آزمایی می‌کنیم. راستی‌ازمایی هم خیلی پیچیده نیست و همکاری باشد در یک زمان نه چندان زیاد می‌توان گفت. اگر وزیر نفت، راه و رئیس بانک مرکزی بگوید تحریم برداشته شده ما هم می‌گوییم راستی آزمایی شده است. 

رئیس جمهور تصریح کرد: کار ما هم عین برجام اجرا و پایده سازی می‌کنیم و الحمد الله انبار هم داریم و می‌بریم داخل انبار می‌گذاریم. هر چیزی نیاز باشد در برجام انجام می‌دهیم. در زمان کوتاهی همه چیز باید انجام شود و مردم به آلام و آرزوهای خود برسند. 

وی با تاکید بر اینکه اقدامات دولت برای انتخابات نیست، گفت: البته اگر مردم احساس کنند موفقیت بیشتری ایجاد شده بیشتر در انتخابات شرکت می‌کنند. از این چیزها که می‌گووید آنقدر بگویید تا خسته شوید. رهبر انقلاب مسیری را مشخص کرده‌اند و ما هم طبق خواست ملت در چارچوب دستورات رهبری کار را جلو می‌بریم. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها