معاون پرورشی و فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی

رقابت قرآنی دانش‌آموزان آذربایجان‌شرقی آغاز شد

 معاون پرورشی و فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: رقابت‌های قرآنی و عترت دانش‌آموزان دختر و پسر این استان از امروز آغاز شد و تا پنجم ماه جاری ادامه خواهد یافت.
کد خبر: ۱۳۱۱۹۲۴

 معاون پرورشی و فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: رقابت‌های قرآنی و عترت دانش‌آموزان دختر و پسر این استان از امروز آغاز شد و تا پنجم ماه جاری ادامه خواهد یافت.

به گزارش جام جم آنلاین آذربایجان شرقی ، طاهر علمی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان این‌که مسابقات قرآنی دارای چهار مرحله مدرسه‌ای، منطقه‌ای، استانی و کشوری است، افزود: با وجود این‌که شرایط کرونایی در کشور حاکم است، اما نه تنها این مسابقات تعطیل نشده، بلکه استقبال خوبی از این دوره به عمل آمده است، به طوری که  ۲۷۰۰ نفر دانش آموز دختر و پسر در مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت آذربایجان شرقی شرکت دارند.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان استان در ۱۱ رشته از جمله حفظ، تفسیر، قرائت قرآن کریم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، مداحی، اذان، احکام و انشای نماز به رقابت می‌پردازند، استقبال بیشتر از این دوره از مسابقات را نشان دهنده پیشبرد اهداف قرآنی در آموزش و پرورش استان برشمرد.

علمی  افزود: آذربایجان‌شرقی جزو پنج استان برتر کشور در حوزه قران و عترت است و سال گذشته توانست ۲۲ رتبه کشوری کسب نماید که  نشان از حضور فعال دانش آموزان در زمینه فعالیت‌های قرآنی دارد.

وی اظهار داشت: کار آموزش و پرورش تربیت انسان‌ها و به خصوص تربیت دینی است و تمام تلاش و توانمندی خود را گذاشته تا در زمینه تربیت دینی موفق عمل کند و در این زمینه حوزه علمیه و دانشگاه ها نیز در کنار آموزش و پرورش قرار دارند.

علمی از فعالیت ۵۰ دارالقرآن در سطح  آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: مربیان متخصصی در این دارلقرآن‌ها در بخش‌های مختلف قرآنی همچون حفظ و قرائت و تفسیر به دانش آموزان خدمات ارائه می‌کنند.

علمی ادامه داد: برای تحقق فرمایشات رهبری درباره قران آموزی دانش آموزان؛ آموزش و پرورش برنامه حفظ جزء ۳۰ قرآن را شروع کرده که با استقبال خوب دانش آموزان مواجه شده و بیشترین آمار با ۲۳۰ هزار دانش آموز مربوط به آذربایجان‌ شرقی است.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها