فرمانده پایگاه بسیج قدس شهرداری سمنان خبر داد:

اجرای طرح نذر سلامتی شهرداری سمنان در مناطق محروم

شهردار سمنان از اجرای بیش از ۳۲ پروژه عمرانی، فرهنگی و زیست محیطی در شهرک‌های مسکن مهر در دوره مدیریت شهری پنجم خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۱۸۴۹

به گزارش جام جم آنلاین سمنان، سید محمد ناظم رضوی اظهار کرد: از سال ۱۳۹۷، برنامه‌های متعددی برای شهرک‌های بهاران، پیامبر اعظم (ص) و بهارستان در منطقه مسکن مهر شهر سمنان پیش بینی شد که تاکنون شهرداری توانسته است ۳۲ پروژه را در این شهرک‌ها در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی و زیست محیطی عملیاتی کند.

وی افزود: افتتاح دو بوستان محله‌ای با مساحت حدود ۲۵ هزار مترمربع، بهره‌برداری از سه زمین چمن مصنوعی با مساحت حدود ۳۰۰۰ مترمربع و بهره برداری از مجموعه ورزشی نشاط با مساحت حدود ۶۹ هزار متر مربع که شامل مسیر پیاده روی، دوچرخه سواری، زمین‌های ورزش والیبال، بسکتبال و فوتبال همراه با ست‌های ورزشی و تندرستی از جمله پروژه‌های اجرا شده است که در راستای افزایش کارکردهای زیست محیطی، نشاط و شادابی و کارکرد زیباشناختی محله به شمار می‌رود.

شهردار سمنان در خصوص ساماندهی و احیای پارک کومش شهر سمنان، تصریح کرد: از فعالیت‌های شاخص شهرداری در مسکن مهر، ساماندهی و احیای پارک کومش است که در شمال این منطقه و در مساحتی حدود ۵۰ هکتار قرار دارد اقدامات شهرداری برای احیا و ساماندهی این پارک شامل اجرای شبکه معابر داخلی پارک، پیاده رو سازی ها، اجرای زیرسازی شبکه معابر دسترسی به این پارک، ساماندهی محوطه اطراف استخر ذخیره آب، احداث تصفیه خانه، اجرای سیستم آبیاری قطره‌ای با بهره گیری از سیستم بابلر برای مدیریت آبیاری درختان و دیگر فعالیت‌ها است.

وی با اشاره به احداث بازارچه میوه و تره بار در محوطه جنوب پارک کومش در منطقه مسکن مهر شهر سمنان و بهره برداری از آن را قدمی در راستای دسترسی آسان شهروندان ساکن مسکن مهر به میوه و تره بار و حتی آبزیان با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب برشمرد.

ناظم رضوی با بیان اینکه میدان نور در شهرک پیامبر اعظم (ص) با مساحت سه هزار مترمربع اجرا شده است، گفت: احداث سه بوستان محله‌ای دیگر برای افزایش سرانه فضای سبز مهر نشینان سمنانی به مساحت حدود ۲۴۰۰۰ متر مربع، زمین چمن مصنوعی برای شهرک بهارستان به مساحت ۱۲۰۰ مترمربع و ساختمان آتش نشانی مهر به مساحت ۱۵۰۰ مترمربع مهمترین پروژه‌های توسعه خدمات شهری در مسکن مهر سمنان است که امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری ناحیه دو منطقه دو شهرداری سمنان مخصوص خدمت رسانی به شهروندان مسکن مهر سمنان در دهه فجر ۱۳۹۹ افتتاح شد که این اقدامات موجب تقویت الگوی توسعه پایدار شهری با رویکرد محله‌محوری و اعتمادسازی به عنوان مهم‌ترین سرمایه شهرداری سمنان می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها