دستگیری شکارچی حرفه‌ای منطقه حفاظت شده اشترانکوه

مسئول منطقه حفاظت شده اشترانکوه گفت:  یک نفر شکارچی حرفه‌ای سابقه‌دار در شهرستان دورود که اقدام به شکار حیوانات وحشی نموده بود، دستگیر شد.
کد خبر: ۱۳۱۱۶۵۲
به گزارش جام جم آنلاین لرستان: حسن سالاروند افزود: با رصد اطلاعاتی و دریافت گزارش از همیاران محیط زیست مبنی بر شکار گونه‌های جانوری توسط این متخلف زیست‌محیطی، بلافاصله با دریافت دستور از مقام قضایی و همکاری نیروی انتظامی، بازرسی از منزل این متخلف صورت گرفت.

وی تصریح کرد: در این بازرسی سه عدد تاکسیدرمی قوچ و میش، دو قطعه کبک تاکسیدرمی شده، مقداری گوشت شکار، لاشه دو قطعه کبک و مقادیری فشنگ از منزل این متخلف کشف و ضبط شد.

سالاروند با اشاره به سابقه شکار غیرمجاز این فرد و محرز بودن تخلفات وی؛ گفت: این شکارچی غیرمجاز بلافاصله با دستور مقام قضایی بازداشت شد.

مسئول منطقه حفاظت شده اشترانکوه عنوان کرد: پرونده این شکارچی با سابقه پس از تنظیم صورت‌جلسه جهت رسیدگی بیشتر به دادگستری ارجاع گردید و موارد کشف شده از منزل وی تا صدور حکم قطعی به صورت امانی نزد این اداره باقی می‌مانند.

وی با اشاره به جرائم سخت زیست‌محیطی و قضایی برای شکار حیوانات وحشی، اظهار کرد: محیط‌بانان این منطقه هیچ‌گونه مماشاتی را با متخلفین زیست‌محیطی نداشته و با دشمنان تنوع زیستی و ذخایر ژنتیکی این منطقه به‌شدت برخورد خواهند نمود.

مسئول منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه از تمام دوست داران محیط‌زیست خواست هرگونه تخلف زیست‌محیطی را به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری آن اقدام شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها