فرماندار تبریز گفت: وجود حمل و نقل آسان، ایمن، ارزان و به‌روز از شاخصه‌های شهر توسعه یافته و پیشرو است.
کد خبر: ۱۳۱۱۳۹۳
به گزارش جام جم آنلاین آذربایجان شرقی ، بهروز مهدوی، روز یکشنبه در مراسم بهره برداری از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس صفر کیلومتر و بازسازی شده تبریز افزود: با وجود شرایط تحریم و کمبود امکانات، دولت با عمل به سهم ۵۰ درصدی خود برای توسعه حمل و نقل عمومی تلاش می کند.

وی اظهار داشت: شهرداری تبریز با خریداری تعدادی اتوبوس جدید و نوسازی اتوبوس های قدیمی زمینه را برای ارایه خدمات بهتر و مطلوب به شهروندان فراهم کرده است.

رییس شورای اسلامی تبریز نیز در این مراسم گفت: توجه به حمل و نقل عمومی و محیط زیست از اولویت های اصلی شورای دور پنجم بوده و در پیش بینی بودجه نیز بیشتر تخصیصی به این بخش بوده است.

شهرام دبیری، با اشاره به مشکل کشور در خرید اتوبوس و واردات اتوبوس های جدید، افزود: خریداری اتوبوس های جدید و نوسازی اتوبوس های قدیمی از نظر زیست محیطی برای کاهش آلایندگی هوا نقش به سزایی ایفا می کند.

وی با بیان اینکه تبریز نسبت به سایر کلانشهرها از نظر اتوبوس عقب مانده است، اظهار داشت: باید با تلاش بیشتر هم تعداد اتوبوس ها و هم کیفیت خدمات به شهروندان را افزایش داد.

دبیری، ادامه داد: خرید اتوبوس های جدید در اولویت شورای پنجم بوده و باید حداقل یک هزار دستگاه اتوبوس در این شهر فعالیت کند تا بتوان به شهروندان خدمات خوب ارایه کرد.

شهردار تبریز نیز در این مراسم با اشاره به هزینه حدود چهار هزار میلیارد تومانی برای قطارشهری تبریز گفت: توسعه حمل و نقل عمومی مانند قطارشهری و اتوبوس موجب رفاه و آسایش شهروندان و سفر ارزان آنان و رفع آلودگی شهری می شود.

ایرج شهین باهر، افزود: امروز ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز اضافه می شود و هم اکنون ۶۰۰ دستگاه اتوبوس در این کلانشهر فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه خرید ۶۰ دستگاه اتوبوس جدید تامین مالی شده و تلاش می شود تا پایان ۱۴۰۰ و دوره شورای پنجم این اتوبوس ها تامین شود، اظهار داشت: تحریم، محدودیت و ممنوعیت واردات اتوبوس و قطعات آن موجب شده تا مشکل تامین اتوبوس های جدید دوچندان شود ولی با این وجود شهرداری تبریز در حال مذاکره برای خرید ۱۰ دستگاه اتوبوس شارژی است.

شهین باهر، با بیان اینکه اعتبار خرید هر کدام از اتوبوس ها بیش از ۱۰ میلیارد تومان است، ادامه داد: خرید این اتوبوس ها در کاهش آلودگی هوای تبریز نقش به سزایی داشته و موجب کاهش هزینه سفر، افزایش رفاه عمومی و کاهش حجم استفاده از خودروهای شخصی در سطح شهر می شود.

در این مراسم ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس صفر کیلومتر و نوسازی شده با صرف حدود ۷۰ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسید و جمعی از فعالان این عرصه تجلیل شدند.      


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها