رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان؛

تشکیل بیش از یکهزار و 700 پرونده تخلف صنفی در استان سمنان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از رتبه نخست این استان در پرداخت تسهیلات رونق تولید در کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۱۳۱۲

 به گزارش جام جم آنلاین از سمنان، علی تشنه دل در اولین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال ۱۴۰۰ که به ریاست آشناگر استاندار سمنان و با حضور ویدئو کنفرانسی اعضای کارگروه برگزار شد با اعلام این خبر گفت: با همکاری بانکها در سال گذشته ۸۱۵ واحد تولیدی متقاضی تسهیلات به ارزش بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند که استان سمنان از نظر تعداد رتبه اول و از نظر مبلغ رتبه دوم در کشور را داراست.

وی افزود : در سال ۱۳۹۹ ، ۹۳۶ واحد تولیدی جهت دریافت تسهیلات رونق به ارزش بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال از طریق سامانه بهین یاب به بانکهای عامل معرفی شدند.

رئیس سازمان صنعت،  معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: در بخش تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ ( تولید و اشتغال ) نیز استان سمنان با تحقق ۱۴۲ درصدی جذب نسبت به منابع ایجادی و پرداخت ۴۴۱۹ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی و کشاورزی  ، رتبه نخست کشور را دارد .

این مقام مسئول ادامه داد: در بخش رفع موانع تولید استان سمنان نیز ، تا این جلسه ، مشکلات ۱۲۳۳ واحد تولیدی استان بررسی و در جهت مانع زدایی از واحدهای تولیدی ، ۲۶۵۶ مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسیده است.

علی تشنه دل با بیان اینکه در سال گذشته و با همکاری اعضای کارگروه اقدامات خوبی در جهت رفع موانع واحدهای تولیدی انجام گرفته است افزود: این کارگروه با برنامه ریزی منسجم و عملیاتی ، در دو بخش حمایت و پشتیبانی از چرخه تولید شامل تسهیل سازی در جهت اعطای مشوق های قانونی و حمایتی و مانع زدایی به ویژه در موانع بخشی و اولویت دار ، اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی اضافه کرد: اعضای کارگروه پیشنهادات اجرایی خود را در راستای تحقق شعار سال ، حذف موانع موجود ، تسهیل روند های مرتبط و همچنین قوانین تشویقی ، حمایتی و پشتیبانی کننده مرتبط با دستگاه خود را به دبیرخانه کارگروه اعلام نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها