به بهانه درخواست مدیرعامل پرسپولیس برای پایان یک قرارداد ننگین

ترکمنچای سرخ!

وقتی باشگاه هیچ چیز از خودش ندارد

بازهم جنجال آفرینی قرارداد کارگزار پرسپولیس

قرارداد مسئله دار کارگزار رسمی پرسپولیس، سرانجام باعث ایجاد جنجال شد و این باشگاه را با چالش تازه ای روبرو کرد.
کد خبر: ۱۳۱۱۰۱۲

به گزارش جام جم آنلاین، در یک سال گذشته بارها به این موضوع پرداخته شد که در قرارداد عجیب و ترکمانچای گونه کارگزار رسمی پرسپولیس مواردی وجود دارد که اگر در اصلاح آنها اقدامی صورت نگیرد، این باشگاه را دچار دردسر می کند. می توانید اینجا کلیک کنید.

تا پیش از این، همه انتقادها بیشتر معطوف مباحث مالی قرارداد بود و اینکه ارتباط دو طرف بیشتر از اینکه نفعی برای سرخپوشان داشته باشد، به نفع طرف مقابل است اما این بار به جای بحث مالی، توافقات رسانه ای که از همان ابتدا جنجال هایی را ایجاد کرد، باعث دردسر برای اردوگاه سرخ شده است.

انتشار یک پست نامتعارف و تشبیه حضور پرسپولیس به لشگرکشی در هند، ناراحتی هایی را برای هندی ها به وجود آورده است. درحالی که در این چند روز هم اعضای کاروان پرسپولیس مدام از میزبانی هندی ها گلایه مند هستند، در آن سو هم میزبان بابت پست اینستاگرامی سرخپوشان گذشت نکرده و به ای اف سی شکایت کرده است؛ موضوعی که شاید برای پرسپولیس جرایم سنگینی داشته باشد.

پیشتر در دوره مدیریت محمدحسن انصاری فرد مدیرعامل وقت پرسپولیس که این قرارداد را با کارگزار امضا کرد، مباحث رسانه ای دردسرهایی را ایجاد کرده بود. در همان ایام مدیر وقت روابط عمومی به دلیل اینکه اعضای رسانه ای آتیه داده پرداز بدون هماهنگی اقدام به انتشار مطالب می کردند و مانع از حضور آنها در توییتر، سایت و اینستاگرام و اپلیکیشن می شدند، گلایه هایی داشت و در نهایت هم این اختلاف نظرها باعث جدایی او شد. بعد از این دوره هم این مشکلات بر جای خود باقی ماند.

با حضور جعفر سمیعی در پرسپولیس روند مسائل رسانه ای تغییراتی کرد و وی که متوجه اشکالات قرارداد با کارگزار شده بود، حتی تا فسخ هم پیش رفت اما در نهایت این اتفاق رخ نداد. به نظر می رسد در مباحث در اختیار گرفتن رسانه های باشگاه همچنان با شرکت آتیه داده پرداز دچار مشکل باشد و هنوز نتوانسته حق عرفی باشگاه را پس بگیرد.

اکنون به نظر می رسد بیش از پیش مشخص شد که چرا به این قرارداد این همه ایراد گرفته می شد و در روزی که رسانه ها انتقاد می کردند که چرا باید اسپانسر همه چیز را در اختیار داشته باشد، برای چنین روزهایی بود. تا زمانی که قرارداد پرسپولیس با آتیه داده برقرار باشد، این باشگاه حتی در مباحث رسانه ای هم از خودش چیزی برای عرضه اندام ندارد.

درست است که با حضور سمیعی انتشار مطالب با هماهنگی بوده اما وقتی در یک اقدام تامل برانگیز در اینستاگرام پرسپولیس مطلبی منتشر می شود که چنین چالش عجیبی را موجب می شود، مشخص است که همچنان برگ برنده دست کارگزار است و توبیخ و جریمه فرد خاطی هم تاثیری در چالشی که سرخپوشان در آینده با آن گریبان می شوند، ندارد.

در همه جای دنیا هم اگر اسپانسری رسانه ها را در اختیار داشته باشد، باشگاه یا ارگان مربوطه امکان ندارد بر این درگاه های ارتباطی دسترسی نداشته باشند؛ اتفاقی که در پرسپولیس رخ نداده و اعضای رسانه ای اختیاری در انتشار مطالب در صفحات رسمی ندارند و حالا هم باید تاوان یک قرارداد سوال برانگیز را بدهند یا در استرس این باشند که کنفدراسیون آسیا چگونه می خواهد این شکایت را رسیدگی کند.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها