در ایام ماه مبارک رمضان انجام شد :

کلنگ زنی طرح هادی 2 روستا در آذربایجان غربی

تخصیص ۱۰۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر معاون رئیس جمهور به ایلام

استاندار ایلام از تخصیص ۱۰۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر نوبخت به ایلام خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۰۹۵۰

به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛ استاندار ایلام در نشست مشترک اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه ریزی استان ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان ابراز امیدواری کرد که در این ماه با همراهی بیشتر مردم و تلاش مسئولان و با وحدت و همدلی شاهد فروکش کردن تب کرونا و مهار این بیماری خطرناک در استان باشیم.
محمد نوذری افزود: امروز به خاطر بررسی اوضاع وخیم کرونا در مناطق جنوبی استان رئیس و دبیر قرارگاه عملیاتی کرونا به منطقه اعزام شدند تا نشست این قرارگاه را با حضور مسئولان شهرستان های آبدانان، دهلران و دره شهر برگزار و تصمیمات لازم برای مهار کرونا اتخاذ کنند.

تصویب و ابلاغ سند آمایش سرزمینی استان

وی در ادامه از تصویب و ابلاغ سند آمایش سرزمینی استان خبر داد و تصریح کرد: طرح مطالعاتی سند آمایش سرزمینی در سال ۹۶ شروع و در سال ۹۷ به اتمام رسید.

استاندار ایلام با عنوان این مطلب که این سند در شورای عالی آمایش کشور به تصویب رسیده، اظهار داشت: این سند مهم و راهبردی هم اکنون به دستگاه های اجرایی و فرمانداران ابلاغ شده است و بایست نقشه راه آنان در امور پیش رو باشد.

وی افزود: در تدوین این سند از نظر دانشگاهیان و نخبگان استان و کارشناسان امر استفاده شده و بالغ بر ۲۵ جلسه در شورای برنامه ریزی و کمیته تخصصی آمایش استان برای آن منظور گردیده است.

رئیس شورای برنامه ریزی استان با اشاره به این مهم که سند آمایش سرزمینی استان در تدوام و منطبق بر سند چشم انداز ۲۰ ساله است، اضافه کرد: سند آمایش سرزمینی استان ۲۵ ساله است و در سال ۱۴۲۴ به اتمام می رسد.

وی با عنوان این مطلب که خطوط توسعه استان در سند آمایش سرزمینی ترسیم و مشخص شده است، گفت: برای توسعه متوازن بایست تمام برنامه های توسعه ای (کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت) استان ذیل این سند بالادستی تنظیم و اجرا شود.

 نوذری در ادامه از تخصیص ۱۰۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر نوبخت به استان خبر داد و گفت: در سفر دکتر نوبخت به استان یک هزار و ۳۷۹ میلیارد تومان برای تکمیل ۲۳ پروژه مهم اختصاص یافت که از این میزان ۷۳۸ میلیارد ۵۳۲ میلیون تومان تخصیص یافت و ۶۴۰ میلیارد تومان نیز امسال در بودجه ۱۴۰۰ تحقق می یابد.
وی در ادامه گفت: همچنین در این سفر ۲۰۰ میلیارد تومان نیز برای ۱۷ پروژه جهش تولید استان اختصاص یافت که از این میزان ۸۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ابلاغ شده است.

۸۵ میلیارد تومان برای تسهیلات مسکن محرومین

وی افزود: علاوه بر این ۸۵ میلیارد تومان برای تسهیلات مسکن محرومین، ۲۵ میلیارد تومان برای تسهیلات بلاعوض و ... نیز تخصیص یافته است.

استاندار ایلام در ادامه از عملکرد موفق استان ایلام در جذب اعتبارات پروژه‌های جهش تولید استان خبر داد و گفت: از یک هزار و ۱۲۹ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی تخصیص یافته در کل کشور ۸۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سهم استان ایلام بوده است.

وی در ادامه از عملکرد خوب استان در جذب اعتبارات جهش تولید تقدیر کرد و بیان کرد: ایلام با هفت دهم درصد جمعیت کشور ۷.۵ درصد اعتبارات پروژه‌های جهش تولید در کشور را جذب کرده و این بدان معناست که این استان توانسته بیش از ۱۰.۵ برای سهم جمعیتی خود اعتبار جذب کند.

گفتنی است در پایان این نشست طرح هادی شهر پهله و الحاق روستاهای هفت چشمه و فاطمیه به شهر ایلام تصویب شد.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها