معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان بوشهر؛

اصلاح رسم غلط تیراندازی

سرهنگ "محمدرضا آمویی"با بیان اینکه روزه خواری در ملاء عام جرم است، از شهروندانی که دارای عذرشرعی هستند، خواست از این کار خودداری و همانند سال های قبل با احترام به افراد روزه دار از خوردن و آشامیدن در فضاها و اماکن عمومی پرهیز کنند.
کد خبر: ۱۳۱۰۷۶۱

به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛ معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهارداشت: بار دیگر توفیق حضور در مهمانی خداوند سبحان نصیب امت اسلامی و خصوصا مردم مومن ایران و استان کرمانشاه شد.

وی با بیان اینکه پلیس برای پاسداشت ماه مهمانی خداوند و حفظ حرمت آن نهایت تلاش و توان خود را به کار خواهد گرفت، افزود: از عموم شهروندان انتظار می‌رود برای تحکیم پیوندهای ایمانی و گسترش ارزش‌های اخلاقی، نسبت به رعایت ارزش‌های دینی در اماکن عمومی اهتمام لازم را داشته باشند.

سرهنگ آمویی با بیان اینکه براساس احکام اسلامی، مسافران و بیماران از روزه داری معاف شده‌اند، افزود: لازم است افرادی که دارای عذر شرعی بوده از خوردن و آشامیدن و همچنین استعمال دخانیات در ملاء عام مانند بوستان ها و تفرجگاه ها خودداری کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه یادآوری کرد: آن دسته از رستوران ها، اغذیه فروشی ها، غذاهای آماده، آبمیوه فروشی ها و ... که دارای مجوز فعالیت از سوی ستاد مقابله با کرونا هستند از اذان صبح تا اذان مغرب تعطیل و بعد از این زمان می توانند تنها از طریق خدمات "بیرون بر" فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: متصدیان مراکز پذیرایی بین راهی، پایانه های مسافربری، فرودگاه ها، ایستگاه راه آهن و بیمارستان ها و مراکز درمانی نیز می توانند به منظور ارایه خدمات به مسافران و افرادی که دارای عذر شرعی هستند، با رعایت موازین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیربط، ضمن استتار مکان به گونه ای که تظاهر به روزه خواری نشود، فعالیت کنند.

سرهنگ آمویی افزود: بدیهی است مسئولیت عدم رعایت مصوبات ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا و دیگر موارد یاد شده متوجه مسئولان و متولیان اماکن مربوطه است.

این مقام انتظامی گفت: رانندگان وسایل نقلیه شخصی و عمومی هم لازم است با رعایت نکات بهداشتی و ضد عفونی کردن مداوم خودروی خود، از تظاهر به روزه خواری و استعمال دخانیات در داخل آن و همچنین ایجاد آلودگی صوتی پرهیز کنند.

وی در پایان تاکید کرد: پلیس با معدود هنجارشکنانی که بخواهند حرمت ماه مبارک رمضان را با بی توجهی به تذکرات ارایه شده نگه ندارند، برخوردهای قانونی و لازم را صورت خواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها