با این حال، استفاده از این تلفنها در محل کار، نیازمند یک سیستم مرکز تماس میباشد که نیازمند یک یا چند اپراتور است.
به همین دلیل تلفن ثابت اینترنتی توسعه پیدا کرده است تا سازمانها بتوانند هزینههای خودشان را کاهش دهند و از دیگر مزایای این تلفنهای مدرن استفاده کنند.
در اینجا میخواهیم در رابطه با ۳ روش جایگزین برای سیستمهای تلفن سنتی در محل کار صحبت کنیم و تلفن ثابت اینترنتی را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.
سیستمهای تلفن ثابت سنتی که امروزه در ادارات و سازمانهای مختلف از آنها استفاده میشود، سالها است که مورد استفاده قرار میگیرند اما این تلفنها معایبی هم دارند.
هزینههای سختافزاری مثل هزینه خرید مرکز تماس، هزینههای نصب مرکز تماس و هزینهی قبضهای مخابرات، میتواند به ویژه برای یک کسبوکاری که تازه در مرحله راهاندازی است، خیلی گران تمام شود.
به علاوه، سیستمهای تلفن ثابت نیازمند این هستند که شما برای جوابگویی به آنها، در محل قرارگیری تلفن، حضور داشته باشید. با توجه به افزایش اهمیت دورکاری در این روزها، به ویژه با توجه به بحران همهگیری کووید-۱۹، این سیستمهای قدیمی، جوابگوی نیازهای کسبوکارها نیستند. با این حال، جایگزین بسیار خوبی برای این سیستمهای قدیمی وجود دارد؛ تلفن ثابت اینترنتی یا VoIP.
سیستمهای تلفن ثابت اینترنتی (VoIP) برخلاف سیستمهای تلفن سنتی، از یک اتصال اینترنت برای برقراری تماسهای تلفنی به واسطهی شبکههای IP استفاده میکنند و نیازی به خطوط تلفن سیمی قدیمی ندارند.
این فناوری را میتوان به راحتی با استفاده از لپتاپها و گوشیهای هوشمند، در هر نوع محیط کاری، مورد استفاده قرار داد. شما با استفاده از این سیستمهای بدون هاست، کنترل کامل سرویس خود را بر عهده دارید و مسئولیت نگهداری و تعمیر آن نیز بر عهدهی خودتان است.
مزایای VoIP بدون هاست عبارتند از:
معایب VoIP:
سیستمهای تلفن ثابت اینترنتی ابری، تمامی مزایای استفاده از اینترنت را دارند اما فاقد مشکلات اپراتوری و نگهداری هستند. به جای اینکه شما اپراتوری، نصب و نگهداری از تلفن خود را انجام دهید، شرکت ارائهدهندهی هاست، تمام این کارها را برای شما انجام میدهد.
استفاده از این سرویسها سبب میشود که دیگران نگران ارتباطات نباشید و روی کسبوکار خود تمرکز کنید. سیستمهای تلفن ثابت اینترنتی ابری به شرکتها اجازه میدهند تا دورکاری انجام دهند و کارکنان این کسبوکارها برای انجام کارهای تلفنی خود نیازی به حضور در محل کار یا استفاده از تلفنهای شخصی خود ندارند.
جایگزین راحت دیگر برای سیستمهای تلفن سنتی، سیستمهای مجازی و منشیهای مجازی هستند. این سیستم به معنی فوروارد کردن تماس به یکی از پرسنل دورکار است.
منشیهای مجازی، کارهای تلفنی را انجام میدهند و به تماسهای صوتی از طرف شما رسیدگی میکنند و بنابراین، نیازی به استخدام یک نفر نیروی انسانی، صرفا برای پاسخگویی به تلفنها ندارید. منشیهای تلفنی، کارهای اداری و کارهایی مثل دریافت و پاسخگویی به ایمیلها و فکسها را انجام میدهند. این کار سبب میشود که شما بتوانید با راحتی، فقط روی کسبوکار خود تمرکز کنید.
اگر قصد دارید سیستم تلفن محل کار خود را مدرن کرده و از هزینهها و دردسرهای تلفنهای سنتی پیشگیری کنید، به شما پیشنهاد میکنیم که سری به «مجله دفتر شما» نیز بزنید و از شیوه ی کار تلفن اینترنتی و مزیت های این روش آگاه شوید.
شما میتوانید در « دفتر شما» تعرفههای خدمات مختلف شامل تلفن گویا، منشی مجازی، مرکز تماس و فضای کار اشتراکی و اتاق جلسهی ساعتی را مشاهده کرده و سفارش دهید. به علاوه، میتوانید از این وبسایت، تلفن ثابت اینترنتی بخرید. سانترال مجازی نیز یکی از خدمات متعددی است که دفتر شما ارائه میدهد.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد