واژه خشکه در صنعت بازار آلات یا همان پیچ و مهره مترادف واژه فولاد در فارسی می باشد . بنابراین منظور از پیچ و مهره خشکه همان فولادی است.
کد خبر: ۱۳۱۰۶۷۲

مشخصات فنی پیچ و مهره خشکه ،قیمت روز پیچ و مهره خشکه، نحوه تولید پیچ خشکه، تفاوت پیچ حشکه خشکه 10.9 با پیچ خشکه 12.9 ، موارد مصرف پیچ خشکه ، مقایسه پیچ خشکه با پیچ آهنی

معنی گرید در نامگذاری پیچ و مهره خشکه


گرید یک پیچ، ویژگی های بارز یک پیچ نامیده می شود یعنی این واژه صنعتی که یک عدد است، نشان می دهد که یک پیچ از چه مواد اولیه ساخته شده است، مقاومت و سختی و همچنین استحکام پیچ و میزان تحمل بار آن تا چه اندازه است، پرکاربردترین گریدهای مصرفی در صنعت و ساختمان سازی شامل گرید 10.9 و 8.8 و 12 می باشد.

در این میان گرید 10.9 به دلیل استحکام و ویژگی های استاندارد، بیشترین کاربرد را دارد.  گرید 4 و 5 از آهن ساخته شده اند و مقاومت پایین تری دارند. گرید 8.8 قادر به تحمل وزن۸۰ کیلوگرم است. این در مورد گرید 12 بسیار بیشتر است به طوری که پیچ های این گرید تحمل باز 385 مگاپاسکال و وزن 120 کیلوگرم را دارند.

نحوه تولید پیچ و مهره خشکه

نحوه تولید پیچ و مهره خشکه بدین صورت است که ابتدا از مفتول CK45 استفاده می شود و پس از کشش و قالب گیری در دستگاه مخصوص پیچ و مهره خشکه تولید می شود. پیچ و مهره های خشکه به صورت نیم دنده و تمام دنده تولید می شود که هر دو آن ها کاربرد های زیادی دارند و بر خلاف پیچ های آهنی که نوع نیم دنده ی آن کاربرد ندارد در پیچ و مهره های خشکه اتفاقا نوع نیم دنده ی آن کاربرد های بیشتری هم دارد,همچنین پیچ  و مهره های خشکه در دنده های میلیمتر معمولی و دنده درشت و دنده اینچی تولید می شود که نوع دنده میلیمتر آن پر مصرف ترین نوع آن ها می باشد اما از نوع دنده درشت  و اینچی هم در مصارفی همچون خودرو سازی و…..استفاده می شود این پیچ ها را علاوه بر نوع خود رنگ یا همان سیاه آن به صورت گالوانیزه سرد و گرم و داکرومات استفاده می شود.

مشخصات فنی پیچ و مهره خشکه

پیچ و مهره های خشکه به ازای هر میلی متر مربع از سطح مقطع خود باری برابر 80 کیلوگرم را تحمل می کنند که حدود 30 کیلوگرم بیشتر از پیچ  و مهره های آهنی است. به طور کل مشخصات فنی پیچ و مهره خشکه به اینصورت که در ساختار خود درصد کربن بالاتری دارد که این امر موجب بالا رفتن سختی آن به میزان قابل ملاحظه ای نسبت به پیچ و مهره آهنی میشود. پیچ و مهره های خشکه معمولا در بازار بصورت گالوانیزه سرد یا گرم موجود می باشند. اتصال پیچ خشکه همراه با مهره گرید 8 یا 10 صورت می پذیرد و مهره آهنی استحکام مناسب را برای اتصال فراهم نمی کند.

جنس پیچ و مهره خشکه

جنس پبچ خشکه یا پیچ فولادی از کربن استیل یا فولاد آلیاژی می باشد که در سه دسته قابل تقسیم می باشد

1-پیچ خشکه یا پیچ فولادی با مواد اولیه کربن استیل  و گرید کششی 8.8

2-پیچ خشکه یا پیچ فولادی با مواد اولیه فولاد آلیاژی و گرید کششی 10.9

3-پیچ خشکه یا پیچ فولادی با مواد اولیه فولاد آلیاژی و گرید کششی 12.9

کاربرد پیچ و مهره خشکه

پیچ خشکه یا پیچ فولادی از جمله اتصالات پر مصرف می باشد که در اکثر صنایع  نظیر ماشین سازی، قطعه  سازی ، ساختمان سازی، سوله سازی، پتروشیمی، صنایع نفتی و غیره مورد استفاده قرار میگیرد. برای پیچ های فولادی و آهنی از انواع پوشش ها نظیر آبکاری گالوانیزه سرد، گالوانیزه گرم ، داکرومات و … استفاده میشود که در این میان برای پیچ خشکه گرید 10.9 نباید از گالوانیزه گرم استفاده کرد چرا که باعث ایجاد ترک های هیدروژنی در سطح پیچ میگردد.

پیچ های آهنی بدلیل درصد کربن کمتر نسبت به پیچ های خشکه نرمتر بود و انعطاف یا چکش خواری بیشتری دارند. پیچ های آهنی معمولا به منظور اتصال های کم فشار و در نقاطی که تحت تنش کششی و برشی زیادی قرار ندارند بیشتر استفاده شده و از پیچ های خشکه کلاس ۸٫۸ معمولا در ماشین سازی ها ، انواع شیر آلات مکانیکی و صنعتی استفاده می شود.شایان ذکر است که پیچ های آهن و خشکه هر دو در برابر عوامل خوردنده محیطی مثل محیط های مرطوب ، کلریدی ، اسیدی و آمونیاکی به شدت آسیب پذیر هستند و از این رو معمولا همراه با آبکاری گالوانیزه و یا آبکاری داکرومات مورد استفاده قرار می گیرند

لیست مدل های پیچ خشکه ، قیمت پیچ و مهره12.9 ،پیچ12.9، گرید12.9 ، پیچ خشکه12.9، تولید کننده پیچ و مهره

پیچ خشکه 12.9 نسبت به پیچ خشکه 8.8 و 10.9 استحکام و مقاومت بیشتری دارد.به‌صورت کلی از این پیچ به‌عنوان مستحکم‌ترین پیچ خشکه یاد می‌کنند.پیچ خشکه یکی از انواع پیچهای فولادی است که نسبت به پیچ آهنی از فولاد با مقدار کربن بالاتر ساخته شده‌است.سختی و مقاومت پیچ‌های خشکه به نسبت پیچ‌های‌آهنی بیش‌تر است.پیچ خشکه در بازار با سه کلاس متفاوت وجود دارد که بر‌اساس میزان سختی آن تقسیم‌بندی شده‌است.پیچ خشکه 12.9 با میزان کربن بالا ساخته می‌شود.همانطور که می‌دانید پیچ‌ها با گل پیچ‌های متفاوتی تولید می‌شوند عدد 12 به میزان بار کششی که سطح مقطع این پیچ می‌تواند متحمل شود، اشاره می‌کند.یعنی هر میلی‌متر‌مربع از سطح مقطع این پیچ می‌تواند بار کششی برابر با 120 کیلوگرم را به‌صورت عمودی تحمل کند.با توجه به قوانین فیزیک این میزان برابر با 1176 نیوتون است.البته با توجه به تغییر زاویه فشار وارده بر سطح مقطع، وزنی که این پیچ می‌تواند تحمل کند حتی بیشتر نیز خواهد شد.عدد 9 هم بیانگر درصد میزان تحمل این پیچ در مقابل تغییر شکل است.یعنی اگر تا 90 درصد حداکثر نیروی وارده را برای آن لحاظ کنیم، پیچ بدون تغییر می‌ماند.البته باید بیان کرد که با افزایش این نیرو پیچ دچار تغییر حالت خواهد شد.

فروشگاه آرین پیچ با بیش از یک دهه تجربه و ارتباط موثر با صاحبان صنایع توانسته‌است، نقش مهمی در پخش و کنترل قیمت پیچ و مهره 12.9 داشته باشد.این فروشگاه در این دهه توانسته‌است به عنوان یکی از برترین توزیع کنندگان این کالا با مناسب‌ترین قیمت در سطح کشور خدمت رسانی کند.شما می‌توانید پیچ خشکه 12.9 مورد نظر خود را به هر ضخامتی و یا هر طولی به همراه مهره و واشر وسایر ملزومات سفارش دهید.

ضمنا شما می‌توانید با فروشگاه آرین پیچ به منظور ثبت سفارش یا مشاوره درباره هر گونه پیچ ارتباط مستقیم داشته باشید.

   تلفن:02155408337 – 02155417819      

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها