شرکت «توسعه و فناوری امین پردازش» با به کارگیری فناوری اطلاعات به چالش‌های روزمره جامعه پاسخ فناورانه می‌دهد

آموزش و دارو با ثانی و هزار دارو

کارشناسان شرکت « مهندسی متین رایانه آریان» نرم‌افزار جامع مدیریت پروژه و منابع انسانی را برای خدمات‌دهی به سازمان‏ها و ادارات ارائه کرده‌اند

پانچ کارت‌، راهکار مدیریت دقیق شرکت شما

با کوچک‌شدن آرشیوهای کاغذی و مهاجرت پرونده‌های حجیم اداری به فضاهای ابری، هر روز بیش از پیش نیاز به ذخیره‎سازی و مدیریت منابع انسانی با شیوه‎ای نوین احساس می‎شود. کار ثبت ورود و خروج کارکنان شرکت‎ها، نظارت بر کیفیت و کمیت کارها، تحلیل داده و بسیاری از موارد مرتبط با نیروی انسانی که همیشه در پوشه‎های کاغذی و بایگانی‎ها قرار می‎گرفت حالا در فضاهایی منظم و قابل دسترسی ساماندهی می‎شود و هر شرکت و سازمانی نیاز دارد تا بتواند از سرویسی که بهترین نوع مدیریت منابع انسانی را ارائه می‎دهد استفاده کند.
کد خبر: ۱۳۰۹۸۰۱

حالا دیگر کمتر کسب‌وکاری است که اهمیت واگذاری این حوزه به فضای ابری را درک نکرده باشد یا سر و ‎کارش به واکاوی داده‎های به دست آمده از کارمندانش نیفتاده باشد. در این رابطه شرکت دانش بنیان «مهندسی متین رایانه آریان» راهکارهای کاربردی مدیریت پروژه و منابع انسانی را برای سازمان‏ ها و شرکت ها ارائه می‌کند.

پانچ کارت‌، راهکار مدیریت دقیق شرکت شما

محمدباقر سیف اللهی، مدیرعامل شرکت «متین رایانه آریان» که کارشناسی ارشدش را در رشته نرم‌افزار گرفته و مدرک بین المللی PRINCE۲ از Axelos انگلستان را در حوزه مدیریت پروژه به دست آورده است می‎گوید: «یکی از نیازهای تازه شرکت‎ها و سازمان‎ها، نرم‎افزار مدیریت منابع انسانی است که حتی شرکت‌های پروژه محور هم بتوانند از آن استفاده کنند اما متاسفانه در ایران چنین نرم افزاری وجود نداشت. تیم ما با توجه به سابقه چند ساله در حوزه نرم‎افزار و با به‌کارگیری دانش مهندسان کامپیوتر تلاش کرد کمبودهای این بازار را شناسایی کرده و برای رفع نیاز مخاطبان، محصول تازه‎ای را طراحی و ارائه کند. در حال حاضر محصول «پانچ کارت» با قابلیت‎های مختلف برای سازمان‎ها و شرکت‌ها قابل استفاده است. در اکوسیستم استارت‌آپی همیشه گفته می‎شود که خود استارتاپ باید مشتری خودش باشد، یعنی صرفا یک چیزی را تولید نکرده باشد بدون آن که نیاز و دغدغه‎ای را رفع کند. بلکه باید واقعا کاربردی باشد و مشکلی را حل کند. پانچ کارت هم برای ما واقعا این چنین بوده است.»

چرا فناوری به کار رفته در «پانچ کارت» مهم است؟

فناوری منابع انسانی (HR Tech) حوزه بسیار گسترده‎ای است که بخش‏های مختلفی دارد و متخصصان آن در دنیا هر روز در حال توسعه قسمت‎های متنوعش هستند. اما در ایران، اغلب کاربران این فناوری بیشترین استفاده را در بخش کنترل تردد نیروی انسانی و موارد مشابه دارند. این در حالی است که نیازهای مختلفی در این حوزه وجود دارد. برای مثال مدیریت داده‎ها در اداره‌ها و شرکت‎ها می‎تواند مسأله‎ای بسیار ضروری و کاربردی باشد که پانچ کارت سعی کرده در این زمینه خدمات کاملی ارائه دهد.
این سیستم می‎تواند به جای آن که فقط برای مدیر یک مجموعه قابل اجرا باشد، برای کل افراد شاغل در یک سازمان کاربردی شود، یعنی همه بتوانند ترددشان را کنترل کنند، گزارش‎هایشان را ببینند، به فیش‎های حقوقی‎شان دسترسی داشته باشند و درخواست‎هایشان را مطرح کنند. با این روش بسیاری از رفت‎و‎آمدها و زمان‎های هدر رفته کنترل می‎شود و کارها با سرعت و دقت بهتری پیش می‎رود و از طرفی ارائه این خدمات به پرسنل یک شرکت باعث افزایش شفافیت بین پرسنل شرکت و مدیران می‎شود.

هدف از طراحی نرم‌افزار پانچ کارت، اجراکردن ایده یکپارچه‎سازی در سیستم‎های مدیریت منابع انسانی بوده است. به‎طور کلی استفاده از فضای ابری در سازمان‎ها و اداره‌ها این امکان را فراهم می‎کند تا با هزینه کم، بیشترین اطلاعات را در جایی امن ذخیره کنید. طوری که از هر حادثه‎ای در امان باشد و در سفر، خانه و هرجایی که هستید هم به راحتی به آن دسترسی داشته باشید.

استفاده از هوش مصنوعی در جمع آوری و تحلیل داده

بهره‎گیری از هوش مصنوعی از مزیت‎های مهم پانچ کارت است. جمع‎آوری داده‎ها از کاربران و داده‎کاوی هر یک از آنها می‎تواند به کیفیت کار کمک کرده و امکان ارزیابی نیروی انسانی را با دقت بیشتری فراهم کند.


قابل استفاده در شرایط دورکاری و ماموریت‎ها

در نمونه‎های قدیمی سیستم‎های کنترل تردد منابع انسانی، فرد باید حتما به اداره می‎آمد و اثر انگشتش را ثبت می‎کرد تا مشخص شود سر کارش حاضر بوده است.

این در حالی است که در نمونه‎های مدرن که نرم‎افزار پانچ کارت هم با آن کار می‎کند امکان کنترل فرد در شرایط دورکاری یا ماموریت‎های میدانی نیز فراهم است و فرد می‎تواند از راه دور گزارش تنظیم کرده، مسئولیت‌اش‎هایش را مدیریت کند و ارتباطات کاری‎اش را طبق روال همیشه به انجام برساند.

بررسی شرایط روحی کارکنان

طبعا نیروی انسانی همیشه در بهترین شرایط ممکن نیست و حال روحی او می‎تواند در کیفیت کار و عملکردش تاثیرگذار باشد، بررسی شرایط روحی و روانی کارکنان یک مجموعه از دیگر ویژگی‎های نرم افزار پانچ‎کارت است که در قالب چند پرسش مطرح می‎شود و فرد با انتخاب چند ایموجی می‎تواند شرایط و حالش را به سیستم و مدیریت اعلام کند.

قیمت رقابتی به دلیل عدم نیاز به سخت افزار

از آنجا که پانچ کارت صرفا یک سیستم نرم‎افزاری است و نیازی به سخت‎افزار ندارد، در زمان افزایش نرخ دلار قیمتش همواره کنترل شده باقی می‎ماند و در مقایسه با سیستم‎های کنترل تردد که سخت‎افزار هم دارند قیمت بسیار کمتری دارد و دیگر نیازی به پرداخت هزینه تعمیر و استهلاک نیست.

امکان استفاده و بررسی رایگان به مدت یک ماه

کاربر می‎تواند برای بررسی و آزمایش پانچ کارت یک‌ماه بدون هیچ هزینه‎ای از خدمات سایت استفاده کند و اگر راضی بود آن را برای کارکنان مجموعه خود خریداری کند. پانچ‎کارت هم با مرورگر و هم با اپلیکیشن قابل استفاده است.

چالش فرهنگ استفاده از فناوری‎های مدرن

مدیرعامل شرکت «متین رایانه آریان» معتقد است دانش‎هایی که ما با آنها سرو کار داریم گاهی آن قدر جدید هستند که هنوز فرهنگ استفاده از آنها در سازمان‎ها و ادارات ایران جا نیفتاده است.

سیف‌اللهی در این باره می‌گوید: «به عنوان مثال یکی از محصولات ما که اتفاقا در کشورهای دیگر هم کاربرد زیادی دارد، رصد نمایشگرهای رایانه کارکنان یک مجموعه است. این کار در کنترل عملکرد کارکنان، شناسایی نرم‎افزارهای پر کاربرد و سنجش زمان مورد نیاز برای اجراکردن امور مختلف کمک می‎کند. رصد مانیتورها امکان تخصیص حریم شخصی برای زمان‎هایی که پرداخت‎های بانکی و موارد مشابه پیش می‎آید را هم دارد. اما در ایران هم‎چنان حساسیت‎های زیادی نسبت به استفاده از آن وجود دارد. این محصول را ما یک سال پیش به مرحله اجرایی رساندیم اما چون شرکت‎ها هنوز پذیرش و آمادگی استفاده از آن را نداشتند صبر کردیم تا فرهنگ استفاده از آن جا بیفتد و متقاضی داشته باشد و بعد ارائه‎اش کنیم.

خدمات پانچ کارت به سازمان‎ها

با این نرم‎افزار سازمان‎ها و شرکت‎ها می‎توانند حقوق، بیمه، مالیات، پرونده و قراردادهای پرسنلی را سر و سامان دهند و کارکنان هم به راحتی به آن دسترسی داشته باشند. هر چیزی که یک فرد از لحظه ورودش به فضای کاری تا زمانی که می‎خواهد تسویه کند و خارج شود نیاز دارد، قابل ثبت و ردیابی در این سامانه است.

پانچ کارت برای چه کسب و کارهایی کاربرد دارد؟

پانچ کارت برای کسب‏و‎کارهایی که کمتر از حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ کارمند دارند قابل استفاده است و برای ارائه خدمات هیچ نوع محدودیتی در انواع مشاغل ندارد. با این حال بیشتر کسب‎و‎کارهایی که در حوزه‎های پزشکی، آموزشی، اداری، کارگاهی و کارخانه‎ای هستند می‎توانند از پانچ کارت برای سازماندهی و مدیریت منابع انسانی‎شان استفاده کنند. مشاغلی که نیاز به تعریف شیفت و بررسی کار نیروی انسانی دارند هم می‎توانند از این نرم‎افزار بهره‎مند شوند.

مریم ملی - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها