علام شرایط ویژه در استان قزوین
جانشین و سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین

علام شرایط ویژه در استان قزوین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان

ظرفیت تخت‌های آی سی یو در قزوین پر شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تعداد تخت‌های آی سی یو قبل از کرونا ۵۰ تخت بود که برای کرونا آن را به ۱۰۰ رساندیم، ولی در حال حاضر ظرفیت تخت‌های آی سی یو در قزوین پر شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تعداد تخت‌های آی سی یو قبل از کرونا ۵۰ تخت بود که برای کرونا آن را به ۱۰۰ رساندیم، ولی در حال حاضر ظرفیت تخت‌های آی سی یو در قزوین پر شده است.
کد خبر: ۱۳۱۰۱۲۴

به گزارش خبرگزاری جام جم آنلاین قزوین،دکتر پیمان نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تعداد تخت‌های آی سی یو قبل از کرونا ۵۰ تخت بود که برای کرونا آن را به ۱۰۰ رساندیم، ولی در حال حاضر ظرفیت تخت‌های آی سی یو در قزوین پر شده است، در حالی که طی ۴ ماه گذشته بیماری در انتظار آی سی یو نداشتیم، اما در روز‌های آینده با شرایطی مواجه می‌شویم که منجر به کمبود تخت آی سی یو خواهد شد.

دکتر نامدار افزود: در حال حاضر کل استان قزوین در وضعیت قرمز قرار دارد، طی دو هفته گذشته موارد مثبت به شدت بالا رفته است به طوری که تست بیماران سرپایی از ۱۰۰ نفر، ۴۰ نفر مثبت می‌شود در واقع از هر دو تستی که به آزمایشگاه ارسال می‌شود یک و نیم نفر به کرونا مبتلا هستند.

او اضافه کرد: در شرایط فعلی روزانه بیش از ۱۰۰ نفر بر اثر کرونا در استان قزوین بستری می‌شوند در کنار آن نیز ۷۰ بیمار غیر کووید داریم، در واقع روزانه ۱۲۰ نفر به بار بیمارستان‌های استان اضافه می‌شود، در حال حاضر ۲۲ درصد بیماران کرونایی در تامین اجتماعی و ۷۸ درصد در بیمارستان‌های دانشگاهی بستری می‌شوند همچنین بیمارستان‌های خصوصی نیز ۱۵ درصد ظرفیت خود را به پذیرش بیماران کرونایی اختصاص داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: با بیمه تکمیلی هماهنگی صورت گرفته است و بیماران بیمارستان‌های خصوصی می‌توانند از خدمات بیمه تکمیلی استفاده کنند.

دکتر نامدار گفت: در حال حاضر تست‌های ما به هزار و ۲۰۰ تست در روز رسیده است، یکی از دغدغه‌های مردم اعلام با تاخیر جواب آزمایش کرونا است باید توجه شود که این آزمایش‌ها تخصصی و ویژه است و آزمایشگاه‌های دیگر نمی‌توانند انجام دهند، زمان پاسخگویی ۲۴ تا ۷۲ ساعت در نظر گرفته شده است و تلاش می‌شود کمتر از ۷۲ ساعت اعلام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: همه افرادی که تست مثبت یا علامت دارند و هنوز جواب آزمایش آن‌ها نیامده است باید توسط پزشک قرنطینه خانگی شوند، همچنین اگر فردی با فرد مبتلا در ارتباط بوده است حتی زمانی که علامت ندارد باید طی دو هفته قرنطینه شود.

او تاکید کرد: وضعیت شهرستان‌ها رو به افزایش است و شهرستانی در حال سکون نداریم، فقط شهرستان آوج در محدوده اوج قرار نگرفته است، در کل استان علی‌رغم رشد تعداد بیماران بستری هنوز به اوج پیک نرسیدیم و به نظر می‌رسد روز‌های سخت‌تری در پیش داریم.

نامدار تاکید کرد: در حال حاضر بیشترین عامل ابتلا به کرونا در قزوین شرکت در مهمانی‌های بالای ۱۰ نفر است که نشان می‌دهد تعداد زیادی از این بیماران به دلیل شرکت در دید و بازدید عید مبتلا شدند و ۷۵ درصد مبتلایان با موارد مثبت در تماس بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: سیستم درمان در صورت ادامه روند پاسخگو نخواهد بود، شرایط استان‌های همجوار هم به گونه‌ای است که نمی‌توانیم از آن‌ها نیز کمک بگیریم، از خیرین می‌خواهیم برای تقویت زیرساخت‌های حوزه سلامت به ما کمک کنند.

دکتر نامدار تاکید کرد: تشکیل اجتماعات بیش از ۱۵ نفر غیر ضروری ممنوع است، اما در ستاد کرونا به دلیل اهمیت در مدیریت کرونا نیاز است که متولیان امر حضور پیدا کنند و قابل قیاس با تجمعات دیگر نیست چرا که حضور مسئولان مرتبط در این جلسه ضروری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها