مدیر بخش ایمن سازی سازمان جهانی بهداشت عنوان کرد؛

پاسخ به چند سوال مهم درباره واکسن‌ های کرونا

با توجه به تصمیم دولت برای اعطای مجوز واردات واکسن کرونا به بخش خصوصی مطرح شد

هشدار سفیر ایران در روسیه نسبت به ورود سودجویان به بازار واکسن کرونا

سفیر ایران در روسیه با اشاره به تصمیم اخیر دولت در زمینه ورود بخش خصوصی برای خرید واکسن گفت : این تصمیم می‌تواند راه را برای سودجویان ، واسطه‌ها و دلالان به بازار واکسن باز کند.
کد خبر: ۱۳۱۰۰۷۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا ، کاظم جلالی  با بیان اینکه تنها کانال رسمی فروش و صادرات واکسن از روسیه به ایران و سایر کشورها ، نهادی بنام «سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان» زیر نظر مستقیم رئیس جمهور روسیه است ، گفت : این سازمان براساس قراردادهایی که با کشورهای مختلف ، از جمله ایران امضا کرده است ، عمل می‌کند و خارج از آن هیچ فروش یا صادراتی به هیچ‌کدام از کشورهای جهان ندارد.

این دیپلمات کشورمان گفت : از زمانی که تصمیم دولت برای ورود بخش خصوصی اعلام شده ، برخی دلالان و واسطه‌ها در هر دو کشور دست به کار شده‌اند تا از آب گل‌آلود ماهی صید کنند.

 وی در ادامه مصاحبه با خبرنگار صدا و سیما در  روسیه  گفت:  سفارت ایران در روسیه اخباری دریافت کرده است ، مبنی بر اینکه برخی افراد در روسیه به واسطه‌ها و شرکتهای خصوصی ایرانی قول تهیه واکسن داده‌اند ، اما مطمئنا این افراد قصد سودجویی دارند ، چراکه تحت هیچ شرایطی ، خارج از ضوابط و کانال رسمی ، امکان تهیه واکسن در روسیه وجود ندارد.  

 سفیر کشورمان  در مسکو به تولید محدود واکسن در روسیه و تعهدات سنگین قراردادی با دیگر کشورها اشاره کرد و افزود : روسیه براساس قراردادهای قطعی با سایر کشورها متعهد به صادرات حدود یک میلیارد دز واکسن شده و باتوجه به تولید محدود و مشخص واکسن ، تحت هیچ شرایطی تعهدات جدید و خارج از این قراردادها را انجام نخواهد داد.

 سفیر جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد : حداقل کاری که دولت و وزارت بهداشت کشورمان در شرایط فعلی می‌توانند انجام دهند ، راستی‌آزمایی ماجرا از طریق سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه است.

وی به شرکت‌های خصوصی ایرانی هم هشدار داد فریب افراد ، دلالان و واسطه‌ها را نخورند ، چراکه ممکن است این افراد قول تهیه واکسن در قبال مبالغ هنگفتی ، بعنوان پیش پرداخت تهیه واکسن از آنها اخذ کنند ، اما در نهایت پول و سرمایه بخش خصوصی به یغما برود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها