سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان:

واحد‌های صنفی متخلف عرضه مرغ، جریمه می‌شوند

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: واحد‌های صنفی متخلف عرضه مرغ، جریمه می‌شوند.
کد خبر: ۱۳۱۰۰۵۵

به گزارش جام جم آنلاین، در راستای اجرای طرح نظارتی نوروز امسال، عملکرد واحد‌های صنفی و غیرصنفی سراسر کشور مورد بازرسی و نظارت ویژه بازرسان سازمان صمت استان‌ها قرار گرفته و در حال حاضر نیز اجرای این بازرسی‌ها بی وقفه ادامه دارد و همه بنگاه‌های اقتصادی موظف به رعایت قوانین نظام صنفی هستند.

طبق اطلاعات رسیده از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در هفته سوم فروردین ماه، بازرسان شهرستان فردوس از توابع استان خراسان رضوی واحد‌های صنفی و غیرصنفی این را شهرستان، مورد بازرسی قرار دادند که طی آن برای ۳۱۳۶ واحد متخلف پرونده تخلف به ارزش بیش از ۹۲۰ میلیون و ۸۶۹ هزار ریال تشکیل شده است.

در مدت مذکور ۲۵۴ شکایت تلفنی و حضوری در سامانه ۱۲۴ ثبت شده که همه گزارش‌های رسیده مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفته است.

گرانفروشی ۴۲ میلیون ریالی یک واحد عرضه کننده برنج تنظیم بازار، استان کرمانشاه

بدنبال بررسی و کنترل عملکرد واحد‌های صنفی و برخورد با واحد‌های متخلف بازرسان ویژه سازمان صمت استان کرمانشاه یک واحد صنفی عرضه کننده برنج تنظیم بازار را بدلیل گرانفروشی و عدم عرضه، متخلف شناخته و با پرونده تخلف به ارزش بالغ بر ۴۲ میلیون ریال جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی معرفی کردند.

بازدید‌ها مستمر و در راستای بازرسی، نظارت و کنترل قیمت‌ها و برای رعایت نرخ اقلام با نرخ مصوب در واحد‌های صنفی و وضعیت توزیع و کنترل سایر مسائل مرتبط دیگر در این استان در حال انجام است.

گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه مرغ در صدر تخلفات واحد‌های صنفی خوزستان

بنابر گزارشات دریافتی؛ بازرسان سازمان صنعت معدن و تجارت استان خوزستان در پی بازرسی از واحد‌های مرغداری موفق به شناسایی ۲۷ واحد متخلف به دلیل گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه در این استان شده اند.

شایان ذکر است؛ برای این واحد‌های متخلف پرونده تخلف به ارزش بیش از ۵ میلیارد ریال تشکیل و جهت صدور رأی به شعب تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

نظارت بر بازار مرغ در خراسان جنوبی

به دنبال اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۰ به منظور کنترل و نظارت بر وضعیت بازار برای اقلام ضروری مردم به خصوص مرغ، تمامی واحد‌های تولید و عرضه مرغ از ابتدای اسفند سال گذشته تاکنون در استان خراسان جنوبی بازرسی شدند.

در این بازرسی‌ها ۵۰ واحد به منظور تخلف گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه ۹۰۵ تن مرغ زنده شناسایی و پرونده متخلفان به ارزش ۱۳۰ میلیارد و ۴۲۸ میلیون و ۱۰۹ ریال تشکیل و برای صدور رأی قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارجاع شد.

ضمناً، در این بازه زمانی توسط بازرسان سازمان صمت این استان ۸۰۰ تن میوه طرح تنظیم بازار به قیمت مصوب در برخی واحد‌های صنفی منتخب، برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره بار شهرداری در شهرستان‌های این استان توزیع گردید.

براین اساس؛ بازرسان این سازمان، با همراهی سایر دستگاه‌های نظارتی استان به طور مستمر بر شبکه توزیع اقلام تنظیم بازار نظارت داشته و با تخلفات احتمالی در این خصوص برخورد قاطع و قانونی انجام می‌شود.

تشکیل پرونده برای ۱۶۱ واحد متخلف عرضه کننده مرغ استان مازندران

آمار‌های دریافتی از سازمان صمت استان مازندران حاکی از آنست که؛ از ابتدای اجرای طرح نظارتی امسال، تعداد ۳ هزار و ۱۸۷ مورد بازرسی از مرغداری ها، کشتارگاه‌ها و واحد‌های صنفی عرضه کننده مرغ در استان مازندران بعمل آمده است.

در پی این بازرسی‌ها تعداد ۱۶۱ واحد متخلف شناسایی که برای آن‌ها پرونده تخلف به ارزش بالغ بر ۶۶ میلیارد ریال تشکیل شده است.

لازم بذکر است به منظور پیشگیری از افزایش غیرمنطقی قیمت کالا و خدمات، ضمن اعمال بازرسی و نظارت جدی در سراسر کشور، با موارد احتمالی برابر ضوابط برخورد قانونی خواهد شد و از عموم هموطنان درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه مراتب را با تلفن ۱۲۴ به‌طور شبانه‌روزی گزارش کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها