مدیرعامل برق مازندران و گلستان خبر داد:

احداث ۲۷۳ مگاوات نیروگاه کوچک‌مقیاس با مشارکت بخش خصوصی

سخنگوی صنعت برق گفت: مراکز استخراج رمز ارز برای تامین برق مورد نیاز خود نیروگاه تجدیدپذیر احداث کنند که وزارت نیرو نیز مازاد تولید آنها را به صورت تضمینی خریداری خواهد کرد.
کد خبر: ۱۳۱۰۰۲۷

به گزارش جام جم آنلاین، مصطفی رجبی مشهدی روز جمعه در گفتگو با ایرنا افزود: یکی از اقداماتی که دارندگان مراکز استخراج رمز ارز می‌توانند انجام دهند این است که انرژی مورد نیاز خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کنند.

وی ادامه داد: مراکز استخراج رمزارز برای این کار می‌توانند نسبت به احداث نیروگاه های مختلف انرژی های تجدیدپذیر نظیر نیروگاه بادی، خورشیدی و برق آبی کوچک اقدام کنند.

معاون برنامه ریزی اقتصادی شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: البته برق تولیدی از طریق انرژی‌ های تجدیدپذیر با توجه به وزش باد یا نور خورشید کم و یا زیادمی‌شود بر همین اساس وزارت نیرو پذیرفته آن میزان نوسان‌ها را جبران کند.

رجبی مشهدی افزود: ‌علاوه برآن وزارت نیرو ساعت‌هایی که این نیروگاه ها برق بیشتری تولید کنند را به نرخ تجدیدپذیر از آنها خریداری کند.

وی ادامه داد:‌ بنابراین اگر کسی فکر سرمایه گذاری در بخش تجدیدپذیرها را داشته باشد وزارت نیرو می تواند هم پشتیبانی کند از جهت آن نوسان‌های تولید برقی که انرژی های تجدیدپذیر دارند و همچنین اگر تولیدی مازاد بر مصرف داشته باشند به نرخ تجدیدپذیر خریداری کند.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: فکر می‌کنیم با این راهکار به نوعی این مراکز می‌توانند به نوعی درآمد و نقدینگی متناسب را از رمز ارزها کسب کنند و علاوه بر آن مازاد برق تولیدی را وزارت نیرو به صورت تضمینی به فروش برسانند.

پیشتر وزیر نیرو گفته بود: وزارت نیرو امسال برنامه‌ای برای استخراج کنندگان رمز ارزها تدوین کرده که گشایش خوبی در کار این بخش خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها