وزیر آموزش و پرورش در یزد گفت : کرونا آینه ای در مقابل نظام آموزشی بود تا خودش را در این شرایط بسنجد و در این مسیر بهتر دیده شدن و برطرف کردن نقاط ضعف و قوی تر شدن دستاورد آن بود.
کد خبر: ۱۳۰۹۵۹۷

به گزارش خبرنگارجام جم انلاین ازیزد ، محسن حاجی میرزایی ، سه شنبه برای بررسی وضعیت آموزشی، دیدار با معلمان و افتتاح چند پروژه آموزشی و و رزشی وارد استان یزد شد

 وزیر آموزش و پرورش دربدو سفر به استان در دیدار با نماینده ولی فقیه دراستان اظهارداشت : با ابتکارات خلاقانه معلمان ، ایجاد شبکه ملی شاد و بهره مندی از ظرفیت صدا وسیما ،تلاش همه جانبه ای برای تداوم آموزش دانش آموزان در ایام کرونا آغاز شد.

وی افزود : شبکه ملی شاد شبکه بزرگی است که با یک ، پنجم جمعیت کشور درارتباط است و با رفع نواقص روز به روز کاملتر شده و تاکنون افزون بر 20میلیارد پیام دراین بستر مبادله شده و 11 میلیارد فایل بارگذاری شده است.

حاجی میرزایی به فراهم شدن زمینه ارتباطی صف تا ستاد در شبکه شاد اشاره کرد و گفت : ارتباط مستمر مدیران ، معلمان ، دانش اموزان و خانواده ها دراین بستر به خوبی فراهم شده است و ما به صورت هفتگی با 800 مدیر آموزش وپرورش شهرستان ومناطق کشور و مدیران مدارس تبادل نظر داریم.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید براین که معلم در آموزش نقش اصلی دارد گفت : همه این ابزار برای تسهیل کار معلم است و معلم به عنوان محور ، نقش آفرینی می کند.

 

حاجی میرزائی به بررسی تاثیر و بازخورد آموزش های ارائه شده در شبکه شاد پرداخت و گفت : در یک مطالعه موردی و بررسی که در 31  استان کشور با جامعه آماری 600 هزار نفر  انجام شد نشان داد کمتر از سه دهم درصد از دانش آموزان مطالب ارائه شده را پیگیری ودنبال نکرده اند

وی با تاکید براینکه تمامی تمهیدات لازم برای ایجاد محیط امن و ارتقای امنیت در شبکه شاد اندیشیده شده افزود: هرکسی دراین شبکه بخواهد فعالیتی داشته باشد ابتدا با کد ملی احراز هویت می شود و دسترسی معلمان ، دانش آموزان و خانواده ها به تدریس های برتر پایه اول تا دوازدهم و دسترسی به صدها هزار محتوای اموزشی از دیگر مزایای این شبکه است

وزیر آموزش وپرورش با یادآوری جلوه های ناب سخت کوشی ، ابتکار و خلاقیت معلمان در ایام کرونا اظهار امیدواری کرد با توجه به اقدامات صورت گرفته آسیب های ناشی از کرونا در آموزش و پرورش دانش آموزان به حداقل برسد

کنکور، یک کلنگ بر جان نظام تربیت است

همچنین  وزیر آموزش و پروش در دیدار  با معلمان استان اظهارداشت : هرچند دوران پر رمز و راز کرونا همه عادت های ما را به چالش کشید اما با ساز و کار های بسیار نو، درمانی برای این درد محسوب شدیم  

وی با بیان اینکه کرونا در کنار تمامی تلخی ها، ظرفیت های بزرگی را به ارمغان آورده است افزود: ما در این دوران در معرض کسب توانمندی های نو قرار داریم که به همین سبب تمامی ظرفیت های نظام آموزش وپرورش آشکار خواهد شد و کرونا به ما فرصت انتخاب داد تا روش های نوینی به خصوص برای معلمان به همراه باشد. 

وزیر با اشاره به اینکه ابزار کنکور، یک کلنگ بر جان نظام تربیت است گفت: هدف اصلی این نظام بیرون آمدن درست از کنکور نیست زیرا  افرادی باید به جامعه تحویل داده شوند که برای حضور و زندگی موثر در جامعه آماده باشند. 

وی با بیان اینکه رشد ومنزلت معلم یه منزلت بالفعل است افزود: هیچ منزلتی بالاتر از منزلت تعلیم وتربیت معلمان نیست وشغل معلمی، شخصیت ساختن برای آینده و تاریخ جامعه بشری است که این مرتبه قابل قیاس با هیچ منزلتی نیست. 

حاجی میرزایی همچنین در خصوص مشکلات معلمان نهضت سواد آموز افزود: در آینده نزدیک قرار است طی آزمونی، معلمان نهضت سواد آموز کشور تعیین تکلیف شوند. 

سند تحول بنیادین، اولویت نظام آموزش وپرورش

وزیر آموزش و پرورش در گفتگو زنده هم  با جمعی از مدیران استان گفت: اکنون بیشتر سال تحصیلی را پشت سر گذاشتیم من در وهله اول قدر دانی میکنم از همکاران عزیزی که با تمامی وسختی ها و دشواری ها فعالیت بسیار خوبی را داشتند . 

وی در ادامه با بیان اینکه مدیران عمود خیمه نظام تعلیم وتربیت هستند، افزود: تجربه ای که در سال جاری کسب کردیم، تجربه خاص وبی نظیر بود که خوشبختانه با نظارت وخلاقیت مدیران این امر به بهترین نحو انجام شد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: سال جدید هرچند دارای سختی و دشواری هایی بود اما از نظر من سالی همراه با پدید ها، الهام ها و مسیر های کشف نشده ای بود که می توان در سال های آینده از آن وام گرفت و قوی تر شد.

وی افزود: بخش مهمی از دستاورد های جامعه بشری محصول درد است وکرونا آینه ای در مقابل نظام آموزشی بود تا خودش را در این  شرایط بسنجد زیرا در این مسیر بهتر دیده شدن و برطرف کردن  نقاط ضعف و قوی تر شدن دستاورد آن است.  

حاجی میرزایی خاطرنشان ساخت: نقش مدیر، یک نقش مهم و اساسی است زیرا مدیران در این شرایط نیز، ماموریت دارند تا هرچند بدون ابزار های قبلی و محدود تر اما با ایده های خلاقانه این مسیر را به‌نحو احسنت دنبال کنند. 

وزیر آموزش وپرورش افزود: مدیران باید راهی دیگر برای آموزش بهتر پیدا کنند زیرا در این بحران هنر نمایی، خلاقیت وتوانمندی مدیران مشخص می شود و به عقیده من رویداد ها کلاس آموزش هستند. 

وی در ادامه  با بیان اینکه اولویت ما سند تحول بنیادین  نظام آموزش و پرورش است افزود: فعالیت نظام آموزش وپرورش در راستا این سند است و مدیران و معلمان هریک باید در راستای پیشبرد این سند دانش آموزان را تعلیم وتربیت کنند. 

وزیر آموزش وپرورش در پایان از  تعیین و تکلیف 100 هزار ردیف استخدامی در سال گذشته خبر داد و گفت: همچنین ما در تلاش بودیم لایه رتبه بندی معلمان را ارتقا داده تا هر یک نسبت به توانایی هایشان در جایگاه ورتبه خود قرار گیرند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها