معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی ایلام گفت: ۱۵ هزار و ۲۰۰ کودک سه تا شش سال این استان طی سال گذشته در راستای طرح پیشگیری از تنبلی چشم معاینه شدند.
کد خبر: ۱۳۰۹۵۳۴

به گزارش جام جم آنلاین ایلام، فروزان افسرده گفت: حدود ۱۵ هزار و ۲۰۰ کودک در این استان طول سال گذشته در راستای طرح پیشگیری از تنبلی چشم معاینه شدند.

وی افزود: این طرح همه ساله از اول آبان ماه به صورت سراسری اجرا می‌شد که به دلیل شرایط خاص ناشی از کرونا پارسال از اول تیرماه در استان اجرا شد.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی ایلام با بیان اینکه کودکان سه تا شش سال در اجرای این طرح معاینه چشم شدند، ادامه داد: کودکانی که در این طرح مشکوک بودند ابتدا توسط بینایی سنج و سپس چشم پزشک معاینه دوباره شدند.

وی اضافه کرد: همچنین کودکانی که به عمل جراحی و عینک نیاز داشته و از نظر مالی با مشکل مواجه باشند از سوی بهزیستی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

افسرده با ذکر اینکه هدف گذاری این طرح برای 9 هزار کودک بوده، افزود: خوشبختانه با مشارکت والدین اجرای این طرح پوشش حدود دو برابری داشته است.

وی بیان کرد: عارضه تنبلی چشم در صورت درمان به موقع قابل پیشگیری خواهد بود و موجب رفع مشکلات بینایی افراد در سنین بالاتر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها