«ایکسب» پلتفرمی برای ارائه خدمات تجارت الکترونیک به شرکت‎های مختلف برای متحول‌سازی کسب‌وکار آنهاست

راهکارهای نوین تجارت الکترونیک با ایکسب

«پرس نت» پلتفرمی حرفه‎ای و رایگان برای پرسش و پاسخ برنامه‎نویسی به زبان فارسی است و سیستم‏ های اتوماسیون اداری را برای سازمان‎های کوچک ارائه می‎کند

سوال برنامه‎نویسی داری؟ از پُرس نت بپرس

فرقی نمی‎کند در دنیای برنامه‏ نویسی حرفه‎ای باشید یا آماتور یا با چه زبان برنامه‎نویسی کار کنید؛ بعد از نوشتن هرچند خط یا هر دستور برنامه‏ نویسی، باید کدتان را اجرا کنید تا از عملکرد و خروجی درست آن برای ادامه کدنویسی مطمئن شوید.
کد خبر: ۱۳۰۹۴۶۳

معمولا هم هربار قبل از این‌که دستور run یا print را اجرا کنید، منتظر خطاهای احتمالی هستید. اگر کدتان خطایی داشته باشد، برای رفع آن کدتان را بازبینی می‏ کنید، یا از قسمت help کمک می‎گیرید یا در گوگل جست‎وجو می‎کنید و سرگردان از سایتی به سایت دیگر و از انجمن پرسش و پاسخ برنامه ‏نویسی به انجمن دیگری می‎روید تا جواب و علت خطای کدتان را پیدا کنید.

دست‌آخر هم ممکن است، پاسخی پیدا نکنید و زمان زیادی را هم ازدست‌داده باشید. شرکت خلاق و نوآور «سمن سامانه سبز جنوب» با نام تجاری «پرس‌ نت»، راه‎حل پاسخ کامل و جامع به سوالات برنامه ‏نویسی شما را در کوتاه‎ترین زمان ممکن است. همچنین گفتنی است این مجموعه سیستم‎های اتوماسیون اداری را نیز طراحی و تولید می‎کند.

از دوره ‏ها و بسته‎های آموزشی شرکت «سمن سامانه سبز جنوب» دانشجویان ایرانی و خارجی زیادی تابه‌حال استفاده کرده‏ اند و گاهی برای یافتن پاسخ و رفع مشکلات برنامه‏ نویسی، با خود مجموعه در تماس بوده‏ اند.

کارشناسان سمن سامانه سبز جنوب نیز هرروز، زمان زیادی را صرف پاسخ به سوالات تکراری می‎کردند و گاهی هم پیش می‎آمد نمی‎توانستند به‏ همه تماس‏ها و سوال‎ها جواب دهند. بنابراین تصمیم گرفتند پلتفرمی را برای پرسش و پاسخ برنامه‎نویسی طراحی کنند تا همه برنامه‎نویسان بتوانند سوالات خود را آنجا بپرسند یا به سوالات دیگران پاسخ دهند.

به‎این‏ترتیب پرس‌نت پس از یک سال تحقیق و اجرای آزمایشی در مهر ۹۸ راه‎اندازی شد.

به‎ گفته سعید بحرانی‏ فرد، مدیرعامل پرس‌ نت می‌گوید: «تفاوت پرس‌ نت با دیگر پلتفرم ‏های پرسش و پاسخ برنامه‏ نویسی، ارائه جواب‎های کامل همراه با مثال، تصویر و منبع به همه سوالات، آن‌هم به‎صورت رایگان است. درحالی‏که در پلتفرم‏ های مشابه معمولا به ۳۰درصد سوالات پرسیده شده، جواب‎های یک‌خطی و در حد اشاره به راه‎حل داده می‎شود.»

پرس‌نت دارای ۷۰ تا ۷۵ دسته‎بندی در زمینه‏ های مختلفی مانند برنامه‏ نویسی دسکتاپ، وب، موبایل، سیستم‌های عامل‏ لینوکس، سی‎پنل، سی‎شارپ و نرم‎افزارهای فتوشاپ، متلب، پایتون و ... است. اگر سوال برنامه‎نویسی دارید، همین حالا با دوربین گوشی، کیوآر کد پایین صفحه را اسکن کنید تا وارد سایت پرس‌نت شوید. در آنجا می‏توانید سوال خود را مطرح کنید و هم به سوال دیگر کاربران پاسخ دهید.

در این وبسایت درحال حاضر روزانه بین ۷ تا ۹ سوال جدید پرسیده می‎شود و معمولا نیمی از سوالات را دیگر کاربران و نیم دیگر را متخصصان پرس‏نت به‎صورت رایگان پاسخ می ‏دهند.

سعید بحرانی‎فرد درباره تلاش پرس‌ نت برای پاسخ به همه سوالات برنامه ‏نویسی کاربران می‎گوید: «به ‎شخصه روزانه بین ۸ تا ۹ ساعت زمان برای پاسخ‎دهی رایگان به سوالات و تحقیق درباره آنها صرف می‎کنم. درحالی‎که قبل از پرس‌نت برای پاسخ به‎بعضی از این سوالات بین ۵۰۰هزار تا یک‌میلیون تومان دستمزد می‎گرفتم.»

آموزش برنامه ‎نویسی در پرس‌ نت

پرس‌ نت علاوه براین‌که به سوالات برنامه ‎نویسی درزمینه‎های مختلف پاسخ می‎دهد، بسته‏های آموزشی و پروژه محوری را نیز مانند دوره آموزشی Blazor، Asp.net، Marvelous، استیمول سافت و ... برای علاقه‏ مندان طراحی کرده است. همچنین اگر در برنامه‏ نویسی مهارت و قصد دارید دوره آموزشی خودتان را برگزار کنید، پرس‌نت آمادگی همکاری برای تولید محتوا و تهیه بسته‏ های آموزشی از دوره شما را دارد.

سوال برنامه‎نویسی داری؟ از پُرس نت بپرس

سعید بحرانی ‏فرد در ادامه معرفی دوره‏های آموزشی پرس‌نت می‎افزاید: «به‎زودی دوره‎های جدیدتری نیز مانند آموزش برنامه‏ نویسی اتوماسیون تغذیه روی سایت قرار خواهد گرفت. فراگیران پس از این دوره می‎توانند سیستم اداری مورد نظرشان را برنامه‏ نویسی، طراحی و پیاده‎سازی کرده و کسب درآمد کنند، زیرا این روزها سیستم‎های اتوماسیون اداری بازار داغی دارد.»

سیستم‎های اتوماسیون

در سازمان‎ها و اداره‎های کوچک و بزرگ دیگر خبری از دفترهای حجیم اندیکاتور، قفسه‏های مملو از زونکن‎ها و دسته‎های بزرگ کاغذهای اداری نیست، امروزه محتوای درون همه آن دفترها و پوشه‎ها در دو کلمه «اتوماسیون اداری» خلاصه‌شده است.

اتوماسیون‎های اداری، نرم‎افزارهایی برای یکپارچه‎سازی عملیات و امور اداری مجموعه‎ها هستند و بسته به نیاز هر مجموعه، امکانات مختلفی را مانند سیستم نامه‎نگاری، حضوروغیاب، حسابداری و مالی و .... در بر می‎گیرد.

«سمن سامانه سبز جنوب» از ارائه‎دهندگان سیستم‏ های اتوماسیون اداری خوشنام و پرفروش در کشور است که از سال ۹۶ فعالیت می‌کند.

سعید بحرانی ‎فرد درباره این محصول می‌گوید: «در بسیاری ازمواقع کسب‎وکارها دنبال یک سیستم اتوماسیون اداری ساده و سبک با امکانات کاربردی و قیمت پایین هستند، درحالی‎که محصول اغلب شرکت ‏های ارائه‎دهنده سیستم ‏های اتوماسیون، بسیار کامل و حجیم است و شاید فقط ۲۰درصد امکانات آنها برای شرکت‎های کوچک، کارایی داشته باشد. ازهمین‏ رو ما بر این بخش از بازار تمرکز کرده ‏ایم و اتفاقا نیاز مبرمی نیز به آن وجود دارد.»

شرکت سمن سامانه سبز جنوب تا امروز ۱۰۶ نسخه از سیستم‎های خود را برای سازمان‎های مختلفی مانند مجموعه موقوفات گنجعلی‎خان کرمان، سازمان اقتصاد اسلامی مشهد زیر نظر آستان قدس رضوی و بیمارستانی در هرات افغانستان ارائه کرده است.

مزیت سیستم ‏های اتوماسیون این شرکت در برابر دیگر رقبایش، قیمت مناسب، داشتن امکانات پایه و کاربردی و ارائه آموزش استفاده از اتوماسیون به‎صورت خودآموز یا حضوری است.

کسب درآمد با پرسش و پاسخ خوب

برای «پرس‌ نت» پرسیدن سوال خوب، بسیار مهم است. اگر سوال خود را کامل و واضح نپرسیده باشید، مدیران سایت از شما می‎خواهند سوال خود را ویرایش کنید. در پرس‌نت، سوال‎ها و جواب‏های افراد به‎ازای هر لایکی که از طرف کاربران دریافت کند، امتیازی به کیف پول پرسشگر یا پاسخگو اضافه می‎شود و وقتی موجودی کیف پول بیشتر از پنج هزار تومان شود، می‌توانند درخواست واریز پول را به حساب بانکی خود داشته باشند.

قیمت پروژه نرم‏ افزاری‎ات را نمی‌دانی؟ از پرس‌ نت بپرس


یکی از سوالات همیشگی کارفرمایان از برنامه ‏نویسان، تخمین قیمت پروژه نرم‏افزاری آنهاست. پاسخ به این سوال هم از برنامه‎نویسی تا برنامه ‏نویس دیگری متفاوت است و چون نحوه قیمت‎گذاری مشخصی ندارد، از مهم‎ترین چالش‏ های برنامه‏ نویسان است.

سایت پرس‌نت برای حل این چالش، قسمتی را اضافه کرده است تا بتوانید هزینه پروژه خود را تخمین بزنید.

کافی است در سایت ثبت‌نام کنید و به ۲۱سوال پرس‌نت بادقت جواب دهید، پرس‌نت هم به‎رایگان قیمت حدودی پروژه شما را برمبنای مثلا مدت‌زمانی که برای آن پروژه وقت گذاشته‎اید، سطح UI و امنیت و مرکز داده‌های پروژه، تعداد افراد همکار، اجرای پروژه به‎صورت مجازی یا حضوری، سابقه کار با مشتری و... تخمین می‎زند. به‎گفته مدیرعامل این مجموعه، روزانه ۱۵تا ۲۰ استعلام قیمت از پرس‌نت گرفته می‏شود.

ریحانه رادی - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها