معرفی جی‌ام‌سی هامر EV اس‌یووی

H2 به عصر الکتریکی بازگشت (+عکس و فیلم)

وقتی سال گذشته جنرال موتورز پیکاپ الکتریکی جی‌ام‌سی هامر EV را معرفی کرد، می‌دانستیم که نهایتاً نسخهٔ اس‌ یووی آن‌هم ساخته می‌شود. مدتی پیش نیز جی‌ام‌سی شروع به انتشار تیزرهایی از این شاسی‌بلند الکتریکی کرد و حالا سرانجام هامر اس‌یووی رسماً معرفی شده است.
کد خبر: ۱۳۰۹۳۵۰

به گزارش جام جم آنلاین، این خودرو شباهت زیادی به یک H2 مدرن دارد و بازگشت هامر را به ریشه‌هایش نشان می‌دهد البته این اس‌یووی جدید از همان تکنولوژی‌ها نسخهٔ پیکاپ خود استفاده می‌کند، پرفورمنس یکسانی با آن دارد و در ظاهر نیز دنباله‌روی برادر پیکاپ است؛ بنابراین در هامر اس‌یووی همان نمای جلویی آشنا با جلوپنجرهٔ چراغ‌دار و چراغ‌های باریک دیده می‌شود. در پایین هم یک صفحهٔ محافظ و حلقه‌های D شکل بکسل به چشم می‌خورد.

این شاسی‌ بلند الکتریکی ویژگی‌های دیگری مثل گلگیرهای برآمده و پانل‌های سقف قابل برداشتن را هم از برادر پیکاپ خود قرض گرفته اما با حرکت به سمت عقب خودرو تفاوت‌ها آشکار می‌شود زیرا قسمت عقبی هامر اس‌یووی کاملاً محصور بوده و چرخ زاپاس هم روی آن نصب شده است.

هرچند این هامر جدید در شکل استاندارد بسیار خوب به نظر می‌رسد اما خریداران می‌توانند آن‌را شخصی‌سازی کنند زیرا جی‌ام‌سی نزدیک به ۲۰۰ لوازم جانبی مختلف را برای آن ارائه می‌کند.

کابین هامر اس‌یووی هم کاملاً برگرفته از نسخهٔ پیکاپ است و بنابراین در اینجا هم شاهد همان فضای پنج‌نفره با یک صفحه آمپر ۱۲.۳ اینچی و یک نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۳.۴ اینچی هستیم.

این ماشین از سیستم خودران سوپر کروز هم برخوردار است که امکان رانندگی بدون نیاز به دخالت دست را در بیش از ۳۲۰ هزار کیلومتر از جاده‌های ایالات‌متحده و کانادا فراهم می‌کند. هامر به نسخهٔ پیشرفتهٔ این سیستم مجهز می‌شود که از قابلیت تغییر خط خودکار هم برخوردار است.

هامر اس‌یووی در قوای محرکه و پلت‌فرم هم کاملاً وابسته به برادر پیکاپ خود است؛ بنابراین این مدل هم در ابتدا در نسخهٔ ویژهٔ ادیشن وان به بازار عرضه می‌شود که به سه موتور الکتریکی مجهز است البته این موتورها در اینجا ۸۳۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند که کمتر از ۱۰۰۰ اسب بخار نسخهٔ پیکاپ است اما گشتاور آن‌ها تغییری نداشته و حدود ۱۵۶۰۰ نیوتن متر خواهد بود البته این گشتاور درون چرخ‌ها است درحالی‌که اندازه‌گیری‌های معمول در خود پیشرانه صورت می‌گیرد.

این یعنی طبق محاسبات، گشتاور واقعی این خودرو باید چیزی در حدود ۱۳۰۰ نیوتن متر باشد. تولید هامر اس‌یووی ادیشن وان از اوایل سال ۲۰۲۳ آغاز شده و با قیمت پایهٔ ۱۰۵,۵۹۵ دلار به بازار عرضه می‌شود. این نسخه روی آسفالت خیابان ظرف ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که به گفتهٔ جی‌ام‌سی، در آفرود هم بهترین زوایای حمله و فرار در این کلاس را خواهد داشت. همچنین به لطف سیستم فرمان گیری چهارچرخ، دایرهٔ چرخش هامر به ۱۰.۸ متر رسیده است.

اما کسانی که توانایی‌های آفرود حتی بیشتری می‌خواهند می‌توانند با پرداخت ۵ هزار دلار بیشتر، پکیج اکستریم آفرود را سفارش دهند که رینگ‌های ۱۸ اینچی با لاستیک‌های ۳۵ اینچی آفرود، محافظ رکاب، محافظت از زیر خودرو و سیستم دوربین اولترا ویژن با مجموعه‌ای از نماهای آفرودی مثل نمایش زیر خودرو را به همراه دارد.

بُرد هامر اس‌یووی ادیشن وان بیش از ۴۸۰ کیلومتر خواهد بود اما پکیج اکستریم آفرود این رقم را به ۴۵۰ کیلومتر کاهش می‌دهد. چند ماه بعد یعنی در بهار ۲۰۲۳ جی‌ام‌سی نسخه‌های ۲X و ۳X هامر اس‌یووی را ارائه خواهد کرد.

تیپ ۳X از همان قوای محرکهٔ ادیشن وان استفاده می‌کند اما فاقد برخی ویژگی‌های خاص آن خواهد بود و قیمت پایهٔ آن از ۹۹,۹۹۵ دلار شروع می‌شود.

تیپ ۲X قوای محرکهٔ دو موتوره دارد که ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۱۰ هزار نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. بُرد این تیپ هم مثل نسخه‌های قوی‌تر بیش از ۴۸۰ کیلومتر خواهد بود و قیمت آن از ۸۹,۹۹۵ دلار شروع می‌شود. برای هردو تیپ ۲X و ۳X پکیج اکستریم آفرود هم قابل سفارش خواهد بود.

نهایتاً در بهار سال ۲۰۲۴ نیز نسخهٔ پایه با نام ۲ و قیمت ۷۹,۹۹۵ دلار ارائه می‌شود. هرچند این تیپ هم به همان دو موتور الکتریکی با ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۱۰ هزار نیوتن متر گشتاور مجهز است اما تکنولوژی شارژ آن از نوع ۴۰۰ ولتی بوده و باطری‌های کوچک‌تری دارد که بُردی در حدود ۴۰۰ کیلومتر را فراهم می‌کنند البته خریداران می‌توانند برای این تیپ تکنولوژی ۸۰۰ ولت و باطری‌های بزرگ‌تر با بُرد بیش از ۴۸۰ کیلومتر را هم سفارش دهند.

H2 به عصر الکتریکی بازگشت (+عکس و فیلم)

H2 به عصر الکتریکی بازگشت (+عکس و فیلم)

H2 به عصر الکتریکی بازگشت (+عکس و فیلم)

H2 به عصر الکتریکی بازگشت (+عکس و فیلم)

 

تعداد بازدید : 63

منبع: پدال

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها