بررسی مهم‌ترین سریال‌هایی که سال گذشته از تلویزیون پخش شدند

کارنامه سریالی ۹۹

یکی از مناسبت‌های مهم و تأثیرگذار و ملی در ایران‌ زمین، ایام نوروز است. این ایام به دلیل ویژگی‌های ملی، آیین‌ها و سنت‌های ایرانی و همزمانی با آمدن بهار، وضعیتی را پدید می‌آورد که در آن امید، نشاط و شادمانی حرف نخست را می‌زند.
کد خبر: ۱۳۰۹۳۰۶

به همین دلیل تمام دستگاه‌های فرهنگی و هنری کشور باهدف همدلی و همگامی با مردم موظفند اقدام به تولید برنامه‌ها، فیلم‌ها و سریال‌هایی کنند که همسو با خواسته، نیاز و سلیقه مخاطب است و در این میان حرف اصلی را در برنامه‌ها و سریال‌ های طنز خانوادگی و اجتماعی می‌زند.

بدیهی است برای تولید این‌گونه آثار باید از وجود و همکاری هنرمندان درجه‌یک و حرفه‌ای بهره برد تا با استفاده از مضامین و موضوع‌های مناسب در قالب فیلمنامه‌های حرفه‌ای توسط کارگردان‌های کاربلد و بهره‌گیری از بازیگران توانمند آثاری تولید شود که نظر مساعد مخاطب را جلب کند.

بنابراین ضرورت دارد افزون بر لحاظ نگاه و سلیقه مخاطب، سازندگان آثار شادی‌آفرین و شادی‌بخش سوژه‌های خود را از میان واقعیت‌های تلخ و شیرین جامعه و نگاه به مسائل و مشکلات زندگی مردم گزینش و در قالب فیلم یا سریال طنازانه انتقادی آنها را آماده ارائه کنند.

در این راستا تلویزیون وظیفه مهمی به‌عهده دارد و باید به‌درستی عمل کند و تولیداتی که برای ایام نوروز در نظر گرفته می‌شود، باید در طول سال با فراغ‌بال تولید شود.

هرگونه شتاب در زمینه تولید آثار استاندارد تلویزیونی بیش از هرکسی و هر چیزی لطمه آن به بودجه بیت‌المال و فرهنگ جامعه می‌خورد و بی‌اعتنایی به خواست مردم است.

جبار آذین - منتقد / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها