نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر پیش بینی کرد؛

ثبات قیمت طلا و سکه در ۶ ماه اول سال جاری

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: با توجه به ثبات نسبی بازار ارز در ایران و کاهش اونس جهانی پیش‌بینی می‌شود، در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ تغییرات خاصی در قیمت‌های طلا و سکه نداشته باشیم.
کد خبر: ۱۳۰۹۰۶۲

به گزارش جام جم آنلاین، «محمد کشتی آرای» با اشاره به افزایش شدید و بی سابقه قیمت طلا در سال گذشته گفت: علت افزایش شدید قیمت طلا بیماری کرونا بود که اقتصاد جهانی را با نوسانات شدیدی روبرو کرد و سبب شد تا ارزش برابری ارزها کاهش پیدا کند و به نوعی اقتصاد جهانی با رشد منفی روبرو شد و همین مسئله عاملی برای افزایش قیمت طلا شد.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر افزود: قیمت اونس جهانی در سال گذشته به حدود ۲ هزار دلار رسید و قیمت سکه در کشور تا مرز ۱۶ میلیون تومان افزایش پیش رفت که نسبت به اول سال ۹۹ تقریبا ۲ و نیم برابر شد.

کشتی آرای یادآور شد:‌ در روزهای پایانی سال ۹۹ و اسفندماه بازار مقداری با ثبات روبرو شد و قیمت اونس جهانی با توجه به تولید واکسن در سطح جهانی و بهتر شدن اوضاع اقتصادی جهان با کاهش روبرو شد.

وی یکی دیگر از عوامل ثبات قیمت در پایان سال ۹۹ را تمهیدات بانک مرکزی دانست و افزود: این تدابیر سبب شد که قیمت ارز کاهش پیدا کند و به تبع آن،‌قیمت طلا نیز با کاهش همراه شود.

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: در اسفندماه با کاهش قیمت اونس جهانی روبرو بودیم و باید قیمت طلا هم در کشور ما پایین می‌آمد اما به یکباره در پایان سال، با افزایش خرید ارز روبرو شدیم و همین موضوع سبب شد تا قیمت ارز دوباره کمی بالا برود و به ترمزی برای کاهش قیمت طلا در کشور تبدیل شد.

کشتی آرای افزود: قیمت سکه در روزهای پایانی سال در محدوده ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و صد هزار تومان بود.

وی گفت: در شروع و هفته اول سال ۱۴۰۰ قیمت‌ها همان روال گذشته را داشت و اونس جهانی نیز بدون تغییر بود اما در هفته دوم سال که واحدهای صنفی شروع به کار کردند و داد و ستدها افزایش پیدا کرد مجددا قیمت سکه افزایش پیدا کرد.

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر افزود: در همین مدت با کاهش قیمت اونس جهانی روبرو بودیم و اونس به محدوده هزار و ۶۰۰ دلار رسید و این یعنی کاهش ۵۰ دلاری قیمت اونس جهانی نسبت به سال ۹۹.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها