یک آتش‌نشان حاضر در صحنه قتل «جورج فلوید» سیاه پوست آمریکایی که در خشونت نژادپرستانه کشته شد، گفت که قصد داشت به او امدادرسانی کند اما مأموران پلیس چنین اجازه‌ای ندادند.
کد خبر: ۱۳۰۸۹۰۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، یک آتش‌نشان آمریکایی حاضر در صحنه قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست توسط «درک شووین» مأمور پلیس شهر مینیاپولیس آمریکا، در دادگاه به ادای شهادت پرداخت.
به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، «جنیویو هنسن» ۲۷ ساله در دومین روز دادگاه رسیدگی به اتهامات شووین گفت روز حادثه در محل حاضر بوده و تلاش کرده فلوید را معاینه و نبض او را چک کند اما مأموران مانع شدند.
هنسن گفت حتی به مأموران پلیس التماس کرده بود به وی اجازه دهند علائم حیاتی فلوید را چک کند و پس از آنکه این شهروند سیاه‌پوست به داخل آمبولانس منتقل شد، او با پلیس تماس گرفته و این اتفاق را گزارش کرد.
این آتش‌نشان آمریکایی افزود: «همچنان بابت شاهدان حاضر در صحنه که تعدادی از آن‌ها سیاه‌پوست بودند نگران بودم. نگران امنیت آن‌ها بودم زیرا هنوز مأموران پلیس در صحنه حضور داشتند».
هنسن با گریه ادامه داد: «با نگرانی مردی دست‌بند زده را می‌دیدم که تکان نمی‌خورد و مأموران تمام وزن خود را روی او انداخته‌اند و شاهد جمعیتی بودم که شوکه شده بودند».
او در توصیف صحنه مرگ فلوید گفت، مشاهده کرد که صورت او «باد کرده و متورم» شده است و مایعی از بدن او خارج می‌شود.
هنسن گفت: «هنگامی که بیماری فوت می‌کند می‌بینیم که مثانه‌اش خالی می‌شود. این چیزی است که به ذهن من خطور کرد. او حرکت نمی‌کرد و سعی کردم هوشیاری او را بررسی کنم و لازم بود ببینم نبض دارد یا خیر».
هنسن همچنین در توصیف شووین گفت، او بسیار راحت به‌نظر می‌رسید و در حالی که وزنش را روی فلوید انداخته بود، دستانش در جیب‌هایش بود.

وی ادامه داد: «هیچ امدادرسانی پزشکی وجود نداشت. جلو رفتم و می‌توانستم امدادرسانی را انجام دهم. این دقیقاً همان کاری بود که باید انجام می‌دادم».
این آتش‌نشان افزود، یکی از این نیروهای پلیس را پیش‌تر در مأموریتی دیده بود و به همین دلیل خود را به وی معرفی کرده و از او خواست اجازه دهد به فلوید کمک کند.
هنسن گفت: « این مأمور به من دستور داد به پیاده‌رو برگردم و به من گفت اگر واقعاً آتش‌نشان هستی باید بدانی بهتر است خودت را درگیر نکنی».
روز گذشته (سه‌شنبه) پس از گذشت ده ماه از قتل جورج فلوید اولین جلسه دادگاه درک شووین در شهر مینیاپولیس برگزار شد.
«بن کرامپ» وکیل خانواده جورج فلوید پیش از شروع جلسه دادگاه گفت: «این پرونده قتل دشواری نیست، فقط به ویدئوی شکنجه جورج فلوید نگاهی بیندازید. اگر قربانی سفیدپوست بود این پرونده دشواری محسوب نمی‌شد».
در حال حاضر شووین با اتهام قتل درجه سوم مواجه است و گمان می‌رود دادگاه او یک ماه به طول انجامید. تمام یک ماه گذشته این دادگاه به‌دنبال انتخاب هیأت منصفه بود که نشانه حساسیت این پرونده است.
از اوایل خرداد ماه و پس از اقدام پلیس مینیاپولیس در ایالت «مینه‌سوتا» در قتل جورج فلوید شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست از طریق فشردن زانو بر روی گردنش به مدت حدود ۹ دقیقه، اعتراضات سراسری علیه خشونت پلیس آمریکا و تبعیض‌های نژادپرستانه از شهر مینیاپولیس آغاز شد و به دیگر شهرهای آمریکا و حتی کشورهای دیگر سرایت کرد.
 رسانه‌های آمریکا مهرماه سال گذشته گزارش دادند شاوین به قید وثیقه یک میلیون دلاری از بازداشتگاهی در ایالت مینه‌سوتا آزاد شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها