مدیرحفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: ملخ های صحرایی با نرم افزارهای جدید در این استان ردیابی و شناسایی می شوند.
مدیرحفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: ملخ های صحرایی با نرم افزارهای جدید در این استان ردیابی و شناسایی می شوند.
کد خبر: ۱۳۰۸۵۴۳
به گزارش جام جم آنلاین هرمزگان ،مدیرحفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: ملخ های صحرایی با نرم افزارهای جدید در این استان ردیابی و شناسایی می شوند.

سید عبدالرضا اشرف منصوری در بازدید از مزارع کشاورزی شهرستان بندرعباس، با اشاره به طراحی نرم افزارهای شناسایی ملخ های صحرایی گفت: با توجه به اینکه مناطق کشاورزی این استان که در معرض خطر ملخ های صحرایی هستند، در حال حاضر بهترین وسیله ردیایی بهره گیری از ابزارهای نوین است.

وی ادامه داد: با توجه به هشدارهای سازمان حفظ نباتات و از آنجایی که استان هرمزگان به عنوان یکی از خطوط ورود این آفت به کشور شناخته شده اجرای عملیات ردیابی در نیمه دوم امسال در بیش از ۲ میلیون هکتار از اراضی استان انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی هرمزگان اظهار کرد: این مقدار پایش با مشارکت نیروهای مردمی و کشاورزان و همچنین بکارگیری از سیستم های جدید ردیابی که اخیرا آموزش های استفاده از آن در اختیار همکاران در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانها قرار گرفته، انجام شده است.

منصوری بیان کرد: از ابتدای دی ماه امسال تاکنون عملیات ردیابی با نرم افزار ELOCUST۳M در سطح ۶۰۰ هزار و ۶۰۰ هکتار انجام شده که این میزان در تهیه نقشه های پیش آگاهی ملخ صحرایی در جنوب کشور مورد استفاده قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها