مدیرکل مدیریت بحران قم با تاکید بر حفظ سلامت شهروندان و هموطنان گفت: شهر قم در ایام نیمه شعبان پذیرای مسافران نخواهد بود و برپایی ایستگاه صلواتی و همچنین نصب چادر در اطراف حرم حضرت معصومه (س)، مسجد جمکران و بوستان‌ها نیز ممنوع است.
کد خبر: ۱۳۰۸۵۲۵

به گزارش جام جم آنلاین، محسن اروجی در جلسه ستاد مقابله با کرونا مرکز بهداشت استان که با موضوع نیمه شعبان برگزار شد اظهار داشت: در سال‌های گذشته بیش از ۱۲ گروه بهداشتی از یک ماه قبل برای ایام نیمه شعبان تشکیل‌شده و در یک ساختمان مستقل در جمکران برای استقرار و نظارت‌های بهداشتی مستقر می‌شدند.

 

وی همکاری سایر استان‌ها مانند سمنان و اصفهان را نیز یادآور شد و افزود: امسال شرایط به‌گونه‌ای است که باید با اطلاع رسانی از مردم بخواهیم که هم‌وطنان به شهر قم سفر نکرده و باید اطلاع‌رسانی شود که هیچ امکانات رفاهی در اختیار مسافران قرار نخواهد گرفت.

 

وی با تاکید دوباره بر حفظ سلامت هم‌وطنان و شهروندان خاطرنشان کرد: مسجد جمکران امسال اعلام کرده آماده پذیرایی از هم‌وطنان نبوده و همه برنامه‌های مسجد مقدس به‌صورت آنلاین از شبکه‌های سراسری و مجازی پخش می‌شود.

 

مدیرکل مدیریت بحران قم برنامه‌های سال‌ تحویل را نیز مورد بررسی قرارداد و تصریح کرد: برنامه تحویل سال امسال حرم حضرت معصومه نسبت به سال ۹۷ و ۹۸ قابل ‌مقایسه نبوده و تعداد کمی از شهروندان در حرم حضور داشتند.

 

وی با تاکید بر امکان نداشتن پذیرش مسافران در شهر قم تصریح کرد: تمام نهادها اطلاع‌رسانی جامعی در سطح ملی انجام داده و اعلام کنند شهر قم امسال آمادگی پذیرایی از مسافران را نداشته و حفظ سلامت مردم در اولویت قرار دارد.

 

اروجی افزود: برپایی ایستگاه صلواتی نیز ممنوع بوده و امکان نصب چادر در اطراف حرم کریمه اهل بیت، مسجد جمکران و بوستان‌ها وجود نخواهد داشت.

 

وی اجرای طرح مساوات را راه‌کار مناسبی برای توزیع نذورات مردم به افراد نیازمند دانست و گفت: می‌توانیم با تجمیع نذرهای مردم چندین هزار بسته حمایتی تهیه‌کرده و در اختیار نیازمندان قرار دهیم.

 

مدیرکل مدیریت بحران قم همکاری هیاتهای مذهبی را برای اجرای طرح مساوات خواستار شد گفت: باید با همکاری کمیته امداد، بهزیستی و هیات‌های مذهبی نیازمندان شناخته و کمک‌ها را به سمت آن‌ها هدایت کنیم.

 

اروجی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: امسال روز ۱۳ فروردین نیز مانند سال گذشته در شهر قم برگزار نشده و باید تمام ارگان‌های مرتبط باهم در این خصوص هماهنگ بوده و خارج از این مصوبه صحبتی مبنی بر دعوت هم‌وطنان به شهر قم انجام نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها