سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان

صادرات ایران به گرجستان مقرون به صرفه است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی خبر داد

انتخاب گروه کارخانجات شیرین عسل به عنوان شرکت برتر در طرح ملی اقتصاد مقاومتی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی از انتخاب گروه کارخانجات شیرین عسل به عنوان یکی از پنج شرکت برتر در سطح کشور برای اجرای این طرح خبر داد و گفت: این پنج شرکت شامل کارخانجات شیرین عسل، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، شرکت آلومینیوم المهدی، شرکت نفت سپاهان و شرکت ماشین سازی اراک هستند که در این طرح طی تفاهم‌نامه‌ای پروژه‌های توسعه‌ای خود را آغاز کردند.
کد خبر: ۱۳۰۸۴۷۶

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی از انتخاب یکی از شرکت‌های استان به عنوان شرکت برتر در طرح ملی "اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر" خبر داد و گفت: حمایت وزارت صمت از کارآفرینان واقعی قابل تقدیر است.علی جهانگیری با اشاره به  آغاز اجرای این طرح در سطح کشور، گفت: آیین امضای تفاهم‌نامه‌های توسعه سرمایه‌گذاری اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مسئولان کشور و نمایندگان بخش خصوصی و مدیران ۵ شرکت برتر برگزار شد.

وی از انتخاب گروه کارخانجات شیرین عسل به عنوان یکی از پنج شرکت برتر در سطح کشور برای اجرای این طرح خبر داد و گفت: این پنج شرکت شامل کارخانجات شیرین عسل، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، شرکت آلومینیوم المهدی، شرکت نفت سپاهان و شرکت ماشین سازی اراک هستند که در این طرح طی تفاهم‌نامه‌ای پروژه‌های توسعه‌ای خود را آغاز کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی انتخاب یکی از شرکت‌های خصوصی استان برای اجرای این طرح را قابل توجه دانست و اظهار داشت: این انتخاب، افتخاری برای آذربایجان است؛ چرا که در بین این پنج شرکت تنها شرکت شیرین عسل به معنای واقعی خصوصی است و توانسته است با اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مسیر توسعه حرکت کند.

جهانگیری افزود: متاسفانه یک عده در کشور اعتقاد داشتند و هنوز دارند که همه آحاد کشور بالقوه کارآفرین هستند و فقط پول ندارند و اگر به آنها وام داده شود می‌توانند سرمایه‌گذاران و کارآفرینان موفقی باشند، در حالی که این پیش فرض غلط است. لذا این نگرش وزارت صمت قابل تقدیر است که شرکت‌ها و کارآفرینان واقعی و موفق را مورد توجه قرار داده است.

وی با اشاره به جزئیات اجرای طرح اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای سیاست توسعه متوازن صنایع و ایجاد فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری و همچنین تکمیل زنجیره‌های تولید، اقدام به شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و معرفی آن‌ها به 100 شرکت تولیدی برتر کرده است و در مرحله اول اجرای این طرح، تفاهم همکاری با حضور 5 شرکت در قالب 62 پروژه و با سرمایه‌گذاری بالغ ‌بر 152 هزار میلیارد تومان، مبادله شد.
 
وی افزود: در نخستین گام پروژه‌های ملی و پیشران بنگاه‌های برتر به همراه الزامات اجرایی مرتبط شناسایی شده و به منظور هم افزایی، مشارکت و حمایت حداکثری ارکان حکومتی از فعالیت های اقتصادی این بنگاه ها و هم چنین کاهش بروکراسی اداری، تسهیل امور و افزایش امنیت سرمایه گذاری تفاهم نامه های همکاری به امضای وزیر صنعت ، معدن و تجات و مدیران عامل شرکت‌های برتر رسید.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها