فرانس‌ فوتبال اعلام کرد؛

۱۱ مرد رؤیایی تاریخ فوتبال (+عکس)

ستاره آرژانتینی با کلکسیونی از افتخارات؛

مسی، مرد رکوردها در بارسلوناست

لیونل مسی کلکسیونی از رکوردها و افتخارات دارد که نمی توان آن ها را ارزش گذاری کرد. ستاره آرژانتینی از فصل ۰۵-۲۰۰۴ برای تیم نخست بارسلونا بازی کرد و پس از آن شروع به فتح عناوین فردی و گروهی و ثبت رکوردها کرد.
کد خبر: ۱۳۰۸۰۴۲

به گزارش جام جم آنلاین، آخرین افتخار، رسیدن به رکورد ژاوی ارناندس در تعداد بازی برای بارسا بود. او برابر اوئسکا برای هفتصد و شصت و هفتمین بار با پیراهن آبی اناری‌ها به میدان رفت. کاپیتان بارسا پس از این اتفاق در اینستاگرامش نوشت:« افتخار بزرگی برای من است که این تعداد بازی برای بارسلونا انجام دادم. از همه هم تیمی هایم که من را در طول این سال ها همراهی کردند و خانواده و دوستانم که همیشه در کنارم بودند قدردانی می‌کنم».

مسی در حالی این رکورد را ثبت کرد که توانست برابر الچه دو گل به ثمر برساند و برای صد و سی و سومین بار با پیراهن تیم کاتالانی دبل کند. او هفته آینده برابر رئال سوسیداد از رکورد هافبک بازنشسته اسپانیایی عبور خواهد کرد.

مسی دقایق بیشتری نسبت به ژاوی بازی کرده است. او در مجموع ۶۲۳۷۵ دقیقه با پیراهن بارسا بازی کرده است (۳۶۸۲ دقیقه بیشتر) که در لالیگا ۵۱۰ بازی، کوپا دل ری ۷۹ بازی، لیگ قهرمانان اروپا ۱۴۹ بازی، سوپرجام اسپانیا ۲۰ بازی، سوپرجام اروپا چهار بازی و جام جهانی باشگاه ها پنج بازی انجام داده است. ستاره آرژانتینی تمام رکوردهای فردی آبی اناری ها را به نام خود ثبت کرده است.

یکی از رکوردهای بزرگ لئو عبور از پله بود. او با به ثمر رساندن ۶۴۳ گل از ستاره سال های دور سانتوس پیشی گرفت و بیشترین گل را برای یک باشگاه به ثمر رساند.

پیش از آن از تلمو سارا برترین گلزن لالیگا پیشی گرفته بود (۲۵۳ به ۴۶۵) و در کسب جایزه پیچیچی (بهترین گلزن فصل لالیگا) در صدر قرار گرفت.

تلمو سارا در سال های ۱۹۴۵ تا ۱۹۵۳ توانست شش بار برنده این جایزه شود و مسی آن را در سال های ۲۰۱۰، ۲۰۱۲، ۲۰۱۳، ۲۰۱۷، ۲۰۱۸، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ به دست آورد (هفت بار).

او از سسار رودریگس، بهترین گلزن بارسا هم عبور کرد (۲۳۰ به ۶۶۱ گل). همچنین برترین گلزن بارسلونا در یک فصل لقب گرفت (۷۳ گل) و توانست از رکورد گرد مولر به عنوان برترین گلزن در یک سال (۹۱ گل) پیشی بگیرد.

این آمار فوق العاده با فتح ۳۴ جام همراه شد و توانست شش توپ طلا ببرد (بالاتر از همه). چالش بعدی مسی رسیدن به رکورد جوزف بیکان (۸۰۵ گل در بازی های رسمی باشگاهی و ملی) خواهد بود. ستاره آرژانتینی تاکنون ۷۳۲ گل به ثمر رسانده است.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها