رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان

شیوع کرونای انگلیسی در هرمزگان نگران کننده است

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت:وضعیت بندرعباس از لحاظ بنده به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان قرمز است و این یک هشدار جدی برای تمامی مسئولین و کسانی است که در سطح استان هرمزگان زندگی می کنند.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت:وضعیت بندرعباس از لحاظ بنده به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان قرمز است و این یک هشدار جدی برای تمامی مسئولین و کسانی است که در سطح استان هرمزگان زندگی می کنند.
کد خبر: ۱۳۰۷۸۷۹

 

به گزارش جام جم آنلاین هرمزگان ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت:وضعیت بندرعباس از لحاظ بنده به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان قرمز است و این یک هشدار جدی برای تمامی مسئولین و کسانی است که در سطح استان هرمزگان زندگی می کنند.
شیوع کرونای انگلیسی در هرمزگان نگران کننده است

دکترحسین  فرشیدی گفت:متأسفانه در حال حاضر ۵۰ تا ۶۰ درصد کسانی که تست کرونایشان مثبت می شود در آزمایش های ویروس جهش یافته انگلیسی هم مثبت می شوند.

در روز ۲۵ اسفندماه ۲۷بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در هرمزگان شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در هرمزگان به ۱۱۴ نفر رسید.


با توجه به در پیش بودن اعیاد شعبانیه وتعطیلات نوروز استاندار هرمزگان در گفتگو با خبرنگار ما  ازهموطنانی که قصد مسافرت در تعطیلات نوروز دارند خواستار شد به هرمزگان سفر نکنید.
دکتر فریدون همتی از  همکاری مردم هرمزگان برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مجاهدت مجموعه بهداشت و درمان هرمزگان در خط مقدم مقابله با کرونا و تلاش همه دستگاه، سازمان‌ها و نهادها برای مدیریت این بیماری در استان قدر دانی کرد .

دکتر همتی افزود:افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در شهرستان‌های بندرعباس، میناب و حاجی‌آباد نگران کننده است.
وی از مردم  هرمزگان خواستار شد با توجه به در پیش بودن اعیاد ماه شعبان و همچنین تعطیلات عید نوروز، به طور جدی از رفت و آمد و مسافرت، مهمانی، دورهمی و مراسم عروسی و تجمع در بازارها خودداری کنند.

 وی گفت:با توجه به‌ شیوع بیماری کرونا ناشی از سفرهای درون استانی، محدویت های تردد درون استانی نیز اعمال می‌شود و باید از سفرهای درون استانی به شهرها و روستاهای استان پرهیز شود.

وی اعلام کرد:پاساژها، فروشگاه ها، مراکز اقامتی و سایر اصنافی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، پلمپ می‌شوند.

استاندار هرمزگان با اعلام این که هیچ خدماتی به مسافران در سواحل وپارکهای استان ارائه نمی شود اظهار کرد:نصب چادر در سواحل و پارک ها ممنوع است و اسکان صرفا در هتل های دارای مجوز از دانشگاه علوم پزشکی با رعایت پروتکل ها امکان‌پذیر است.

وی تاکید کرد:ورود مسافران از طریق پرواز با ارائه تست منفی انجام می‌شود.

دکتر همتی با بیان این که برگزاری هرگونه برنامه ورزشی، فرهنگی، مذهبی و دیگر برنامه ها بدون مجوز دانشگاه علوم پزشکی استان ممنوع است افزود:زنان باردار و افراد دارای بیماری زمینه‌ای شاغل در دستگاه‌ها و ادارات مختلف باید به صورت دورکاری فعالیت خود را انجام دهند. 

وی اعلام کرد:مدیران استان برای ایام نوروز در آماده باش کامل و دسترس باشند و جلسات ستاد مدیریت بیماری کرونا و همچنین مدیریت بحران در تعطیلات نیز به صورت منظم برگزار خواهد شد.
استاندار هرمزگان  با بیان این که همکاری مردم هرمزگان در ارتباط  دستورالعمل‌های بهداشتی برای پیشگیری از بیماری کرونا شایسته تقدیر است، اظهار کرد: در طول بیش از یک سال گذشته مجموعه بهداشت و درمان استان هرمزگان شامل پزشکان، پرستاران و دیگر اعضای کادر بهداشتی و درمانی و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان که در خط مقدم مقابله با کرونا، تلاش‌ها و فداکاری بسیاری برای پیشگیری و همچنین درمان بیماران مبتلا به کرونا انجام دادند که از همه این بزرگواران تشکر و قدردانی می نمایم.

همتی اظهار داشت: گزارش‌هایی مبنی بر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی فروشگاه ها و پاساژهای بزرگ در استان داشتیم که دستور داده شد، پلمپ شوند و هر واحدی که اخطار دریافت کرد و همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرد، پلمپ خواهد شد.

وی اضافه کرد: برخی هتل ها و مراکز اقامتی در استان نیز شیوه نامه های بهداشتی را به خوبی رعایت نکردند که به آنها تذکر می‌دهیم که باید این موارد را رعایت کنند.

استاندار هرمزگان بیان داشت: برگزاری هرگونه برنامه ورزشی، فرهنگی، مذهبی و دیگر برنامه ها بدون مجوز دانشگاه علوم پزشکی استان ممنوع است و در صورت صدور مجوز نیز باید با تعداد افراد مجاز و با رعایت مواردی همچون ماسک زدن و رعایت فاصله انجام شود.

همتی با تاکید بر این که به طور جدی از مردم کشورمان می‌خواهیم در این ایام مسافرت از جمله به استان هرمزگان نداشته باشند، افزود: اگر مسافری قصد ورود به استان را دارد باید حتما تست کرونا بدهد و در صورت منفی بودن تست کرونا، اجازه حضور در استان را خواهد داشت.

وی همچنین بر لزوم خودداری مردم هرمزگان از هرگونه سفر درون استانی به شهرها و روستاهای استان تاکید کرد و گفت: مردم هرمزگان در داخل استان به شهرها و روستاهای دیگر سفر کنند و همچنین مهمانی و مراسم عروسی نداشته باشند و برای خرید در بازار ها تجمع نکنند و تمامی اصول و ضوابط و دستورالعمل‌ها را رعایت کنند .

استاندار هرمزگان عنوان کرد: در بنادر مسافری نیز باید به صورت ویژه پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک رعایت شود و ضدعفونی اماکن مختلف نیز به صورت منظم توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها صورت گیرد.

همتی اظهارکرد: گروه‌های کنترل و مراقبت و همچنین تشویق مسافران به عدم سفر به استان در تمامی ورودی های جاده ای هرمزگان با حضور فرمانداری‌ها، دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر و نیروی انتظامی مستقر می‌شوند تا مسافران را تشویق کنند  به استان وارد نشوند.

وی همچنین با تذکر جدی به داوطلبان نامزدی در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در هرمزگان، تاکید کرد: کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، اجازه برگزاری تجمعات انتخاباتی را ندارند و این مورد در بررسی صلاحیت آنان مورد توجه قرار می‌گیرد و تبلیغات انتخابات باید در زمان قانونی و با روش هایی که اعلام می‌شود و بیشتر از طریق فضای مجازی انجام شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها