حوادث بین الملل؛ اکوادور

مرگ ۶ نفر بر اثر سیل در اکوادور

سیل ناشی از بارش‌های فصلی و فوران خاکستر از آتشفشان سانگای، جان شش نفر را گرفت .
کد خبر: ۱۳۰۷۶۰۵

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، مقامات اکوادور اعلام کردند سیل ناشی از بارش‌های فصلی و فوران خاکستر از آتشفشان سانگای، جان شش نفر را گرفت و زندگی حدود ۳۵۰ هزار نفر را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

مرگ ۶ نفر بر اثر سیل در اکوادور

سرویس مدیریت خطر‌ها و فجایع طبیعی اکوادور در سایت اینترنتی خود اعلام کرد از آغاز فصل بارش‌ها از اول فوریه، بر اثر سیل حدود ۱۶ هزار و ۳۲۰ هکتار از زمین‌های زراعی و مراتع در بسیاری از مناطق ساحلی و کوهستانی آند، ویران شده است و زندگی حدود ۱۸ هزار نفر تحت تاثیر قرار گرفته است.

این منبع افزود علاوه بر این، بر اثر فوران خاکستر از آتشفشان سانگای در ۲۰۰ کیلومتری جنوب کیتو، پایتخت اکوادور، حدود ۴۳ هزار هکتار محصولات از بین رفته و زندگی حدود ۳۳۰ هزار نفر تحت تاثیر قرار گرفته است.

لنین مورنو، رئیس جمهور اکوادور در صفحه توئیتر خود ضمن اعلام تغییر ساختار وام‌های کشاورزی و اعزام تیم‌هایی برای کمک به دهقانان، نوشت: «ما از مردمی که تحت تاثیر سیل و فوران خاکستر از آتشفشان سانگای قرار گرفته اند، حمایت می‌کنیم.»

آتشفشان سانگای با ارتفاع ۵۲۳۰ متر یکی از آتشفشان‌های فعال متعدد در اکوادور است. بنا بر اعلام موسسه ژئوفیزیک، این آتشفشان از سال ۱۶۲۸ به طور مداوم در حال فوران است.

فرودگاه بین المللی گوایاکیل در جنوب غربی اکوادور که دو هفته پیش به علت فوران خاکستر از آتشفشان سانگای تعطیل شده بود، یکشنبه گذشته فعالیت خود را از سر گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها